Het liefst vier ik het in Sydney Australie dit vanwege het vuurwerk wat echt zo gaaf is daar.
voor het eerst sinds lange tijd weer op wintersport. Is het gedoe van waar ga ik Oud op Nieuw vieren ook gelijk afgedekt: In Morzine
De manier waarop ik kerst en de jaarwisseling vier, wisselt nogal.
Meestal ben ik rond die tijd op vakantie, en vaak in landen waar men niet aan de feestdagen doet. Soms probeer ik er wel nog iets speciaals van te maken (drankje met wat mensen), maar in landen waar dat TE geforceerd is, vier ik liever niks.
Mijn grootste teleurstelling op het gebied van oud en nieuw was in Thailand (2005-2006): al urenlang waren er allemaal mensen op de been rondom Kao Sarn Road, maar toen het uiteindelijke 12 uur was, was er helemaal niks… Geen count down, geen vuurwerk, echt NIKS. Vlak na middennacht braken er relletjes uit, ik ben toen maar gaan slapen.
In 2007/2008 heb ik de jaarwisseling doorgebracht met mijn vriendje in de woestijn. Alleen wij en de sterren, best romantisch
Het jaar daarop heb ik de jaarwisseling in Marokko gevierd, er was berberdans en muziek, en eigenlijk was het heel gezellig.
Voor cultuur kun je beter een locale jaarwisseling vieren. Zo heb ik Chinees Nieuwjaar gevierd (in Singapore), Nyepi (Balinees nieuwjaar op Bali), Shokran (Laos) enz.
Lucpiens??
Hoe was de jaarwisseling in Vietnam?
Ik ga het namelijk dit jaar meemaken!
Meestal hier in Eindhoven de gekste, ik had gehoopt dit jaar naar Stockholm te kunnen, maar helaas, ik werk t/m 31 december.
Volgende jaar in Ecuador!!
In Villa Sabandari, ons klein boutique hotel in Ubud, Bali.
Het liefst met de gehele familie bij elkaar in huiselijke kring, kerstboompje, oliebollen & appelflappen en uiteraard champagne.
:chin:In Thailand vier ik het liefst oud en nieuw al vindt ik het Thai nieuw jaar in April gezelliger
Groetjes ![]()
![]()
Oud & Nieuw vier ik in de Tunesische Sahara. Ik ben bezig te emigreren naar Tunesie. Omdat het nu ons werk is trekken we erop uit met paarden en dromedarissen en alle bagage en altijd een leuke groep reizigers, tezamen met bedouinen gidsen. De vuurwerkknallen en oliebollen en flappen mis ik helemaal niet. De avond van Oud&Nieuw vieren we onder de wijdse imposante sterrenhemel met zang, dans en bedouinen muziek.
Bij onze dochters,schoonzonen en kleinkinderen.
Hallo,
Ik heb ooit oud en nieuw in Vietnam gevierd het was heel saai omdat ze het er niet echt vieren. Ik heb gehoord dat in Ho Chi Minh ze wel vuurwerk doen op 1 plein en dat is het.
Ze vieren daar chinees nieuwjaar dus je kunt beter in Vietnam zijn met dat nieuwjaar.
Bijna zover… maar het is altijd wel feest hier, de barretjes zitten ook vol en het is levendig op straat. Ben benieuwd hoe het is op oudejaarsavond.
:dag:Groeten
Frank
Ik had het dit jaar wel in Egypte willen vieren… Was samen met mijn ouders en broertje een weekje naar Sharm el Sheikh in een resort waar ik zelf al 2x eerder was geweest. Heerlijk die zon daar en heerlijk om daar kerst te vieren. Vond het jammer dat we niet tot het nieuwe jaar zijn gebleven.