Ik heb hier laatst een vraag gesteld of het mogelijk is om vanuit Negombo de high lights van Sri Lanka te kunnen zien. Mijn vader heeft nl twee hele zware knie operaties achter de rug. Dit lijkt niet echt mogelijk dus nu hebben we toch maar besloten om een rondreis te gaan doen maar dan zonder de tochten naar World’s End enz … Dat gaat gewoon niet.
We willen volgend jaar zomer half juli vertrekken. Nu is mijn vraag wat het meest handig is om als eerste heen te gaan ( we hebben zo’n 23 dagen de tijd ), vanuit Negombo richting het zuiden naar Galle/Unawatuna en Tangalle of juist eerst richting het oosten richting Trincomalee ? Uiteraard willen we ook de bezienswaardigheden in Anuradhapura, Kandy, Ella en Polonnaruwa zien. Deze vraag stel ik vanwege het moessonseizoen. Dit schijnt wel een drogere periode te zijn maar waar kunnen wij de reis als eerste het beste heen maken ? Richting het Zuiden of richting het Oosten ?
Vast bedankt voor het meedenken !
Trincomalee/ Nilaveli heeft geweldig mooie stranden, houdt er wel rekening mee dat je de hotels op tijd boekt daar het in juli/augustus hoogseizoen is in Trinco.
Dus als ik het goed begrijp zou het vanaf half juli niet echt uitmaken waar ik zou beginnen met de reis ? In het Zuidwesten of Oosten ?
Ik vind de standen denk ik mooier aan de Oostkust dus daar zou ik denk ik het laatste willen eindigen. Qua verbinding maakt het denk ik ook niet zo heel veel uit richting de luchthaven vanaf Trinco of bijvoorbeeld Unawatuna.
Hmmm … dan is het toch handiger denk ik om in Unawatuna ( Of Tangalle, lijkt me ook prachtig ) te eindigen en dan richting de luchthaven te gaan.
Erik, ik had ergens gelezen ( wat een schat aan informatie op dit forum ) dat de treinreis tussen Kandy en Ella met een bepaalde trein het mooiste is omdat je met een andere trein in het donker zal rijden op de mooiste stukken.
Weet nu alleen niet meer of dat nou Kandy richting Ella is of andersom. Want dat is wel handig te weten met de planning die we moeten maken, Kandy doe je neem ik aan eerder aan toch met de rondreizen ? Als je begint in Negombo uiteraard.
Ja Kandy-Ella moet je één van de twee blauwe Chinese treinen hebben, niet de 3e trein die overigens alleen in Peradeniya stopt. Andersom kan wél alledrie want het routestuk bij Colombo is niet interessant qua uitzicht.