komende zomer willen wij naar Sri Lanka maar ik kom er niet uit, te veel informatie en ik kan de afstanden moeilijk inschatten
Wij zijn rustige reizigers en op zoek naar een goede balans tussen rust en dingen zien.
Het volgende schema heb ik nu bedacht:
aankomst Colombo ergens aan de kust even bijkomen
dan door naar Pollonarawa.
verder naar Trincomalee (vanwege de mooie stranden en omgeving bekijken)
Dan Wasgamuwa NP of een ander park?
En Kandy of Ella?
De laatste dagen nog naar een leuke plek aan het strand( tips?)voordat we terug vliegen.
Ik lees dat je in juli het beste aan de oostkant van het eiland kan zijn. Alleen kan ik over de oostkant niet heel veel informatie vinden.
Dit werkt met OV, reken op zeker 4 dagen reizen tussen Trinco en zuidstrand dus 2 x 2 nachten in Kandy en Ella. Indien chauffeur dan is het beter om Airport-Trinco te doen (bijv. direkte trein of Helitours vlucht) en dan P’ruwa, chauffeur heeft namelijk minimumafstand per dag dus is beter als 1 blok (Trinco-zuidkust) te boeken.
Dank je wel Erik! Ik kan weer verder
Wij zijn van plan om gebruik te maken van auto met chauffeur of taxi’s geen bussen. Als het kan wel een trein maar vooral omdat ik daar van die enthousiaste verhalen over lees.
Mooi. Je kunt dus trein doen Colombo - Trinco (makkelijke overstap Gal Oya), eist wel planning omdat ie 's ochtends 6.05 vanaf Colombo Fort vertrekt; dus daar vlakbij slapen en ontbijt op station of in trein.
Verder kun je nog Kandy-Ella per trein doen, of Nanu Oya-Ella; chauffeur wacht dan op je in Ella. Beide routes zijn te reserveren maar niet via Internet, laat je reisorganisator (die ook auto etc. regelt) het voor je doen.