waar naar toe?

Hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik van indonesie Moet zien…
De mooie plekken, cultuur, natuur…
Ik wil een rondreis maken, heeft iemand Tips?

Groetjes Josine

Hallo Josine,
Het hangt vanaf wat je het meest interesseert en hoeveel tijd je hebt. Wil je echt het Indonesisch leven leren kennen dan zou ik niet in een korte tijd veel eilanden afgaan. Neem de tijd om ook de Indonesiers te leren kennen en contact met hen te hebben. Wat betreft de natuur is het overal in Indonesie heel mooi en ieder eiland heeft zijn charme. Leuker is om ook wat betreft transport de lokale transport te nemen, zo ervaar je wel het meest reeel hoe de Indonesiers leven. ook als je in de avond of nacht een bus moet nemen, hebt geen angst want in Indonesie kan je rustig als vrouw alleen reizen zonder bang te zijn dat er je iets overkomt. en daarbij als je alleen reist maakt je heel snel contact en ontmoet je veel mensen die ook onderweg zijn.

Je kunt me vragen wat je wilt. Ik ben zelf een Indonesisch vrouw die om het halfjaar naar Sumatra ga om ‘onze’ weeshuis te managen. Dit weeshuis zorgt voor 16 kinderen die slachtoffers zijn van de tsunami in dec.2004. Ik woon nu in Frankrijk en heb een humanitaire stichting met mijn Franse vrienden gecreerd.