Reisplanning

Na een aantal jaren India, waar ik in december weer naar toe ga, hebben we besloten om volgend jaar juli/augustus 5 weken naar Indonesië te gaan. De Lonely Planet gekocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie heeft voor mij een paar goeie tips, we vliegen naar Jakarta.
Alvast bedankt!

Hoi SanRob,
Tja, Indonesië wat valt daar over te zeggen. Het is heel veel lezen en het belangrijkste is wel waar gaat jullie interesse naar uit. Wat vinden jullie leuk en mooi en wat willen jullie niet. Hebben jullie geen bezwaar tegen varen of lange auto/bus ritten. Ik hoef jullie niet te vertellen dat Indonesië heel groot is. Indonesië biedt voor een ieder dat gene wat hij of zij graag wil zien. Het is èèn van de mooiste landen ter wereld en dat verschilt van eiland tot eiland.
Elke eiland heeft zijn eigen cultuur en landschap, het èèn nog mooier dan het andere.

Ga naar het reisbureau vraag daar gidsen aan en pluis de reizen dusdanig uit dat jullie beiden aan spreekt. Kruis dat gene aan en kijk dan of de reis afstanden haalbaar zijn. Ik neem aan dat jullie in India ervaring hebben om over land te reizen.

Jakarta daar land je, dan wordt het al gauw de toeristische tripjes; Borobudur, Prambanan en de Bromo. Zo kan ik wel door gaan over elk eiland maar die vindt je in elke gids of internet pagina.

Als je eenmaal Indonesië bezocht hebt dan raak je er aan verslaafd maar blijkbaar hebben jullie dat al met India.

Ik wens jullie veel zoek plezier en mocht er nog vragen zijn, dan mogen jullie mij altijd contacten.

Gr. CoPictures