HELP! Reisadvies 1 maand Indonesië! (als onderdeel van een wereldreis :)

Hi allemaal!

Mijn vriendje en ik willen ongeveer een maand naar de Indonesië als onderdeel van een jaar lange wereldreis en zouden graag wat advies willen! Welke plaatsen mogen wij absoluut niet missen? Hoe veel tijd per plek? Ik ben in 2011 al eens 3 weken in Indonesië geweest maar zou graag het land beter leren kennen!

Tot dusver denken wij aan (dit zijn een beetje de standaard plekken natuurlijk en vandaar vraag om advies! Zouden wij juist wel of niet naar deze plaatsen moeten reizen en waarom?
Jakarta ivm aankomst
Yogyakarta - Merapi (heb ik ook al gedaan maar mijn vriendje wilt graag!)
Gili islands

Advies, tips, must do’s (en don’ts) etc welkom!

Alvast heel erg bedankt!!

In Jakarta zou ik zo kort mogelijk blijven, omdat er leukere plekken in Indonesie zijn.

Yogya is leuk. Ook de dingen er omheen als de Borobudur, Prambanan, de merapi, misschien een uitstap naar kota gede, Parangtritis, Dieng, enz.

Omdat je toch al op Java bent, zou ik in die maand Java - Bali - Gili’s aanraden. Anders blijf je vliegen. Letterlijk en figuurlijk :wink: Er is al veel op dit forum geschreven over Java - Bali - Gili’s in een maand. Gewoon even teruglezen voor advies.

Je vraagt in verschillende draadjes in dit forum om advies. Mijn advies is juist zo min mogelijk te plannen. Je gaat een jaar weg, en je gaat je toch niet aan die planning houden. Doe wat je hart je op dat moment ingeeft.

Hi Jenny,

Bedankt voor je reactie! In Yogya ben ik al eerder geweest en heb ik deze dingen al gedaan maar wij doen hier het zelfde rondje voor mijn vriendje; inderdaad de Borobudur, Merapi etc.

Ook Bali ben ik al geweest en meer dan een uitval basis voor de Gilli’s zullen wij hier denk ik maar kort verblijven. Ik zou graag tips buiten het standaard rondje ontvangen want er zijn zo veel meer mooie plekken in Indo :slight_smile:

Ik ben vaak lang op reis geweest en had toen ook een rough planning, dit is ook deel van de voorpret voor mij. Daar hoef ik mij natuurlijk niet aan te houden maar ik ben van mening dat het goed is om geïnformeerd op reis te gaan omdat je zo alles eruit haalt wat er in zit. Ook met reisseizoenen, visa etc is het wel zo handig om een idee te hebben maar er zullen altijd plaatsen zijn die je wel of niet bezoekt eenmaal in het land zelf en dat is prima.

Bedankt!

Ik ben inmiddels meer dan 10 keer naar Indonesië geweest, onder andere naar Sumatra, Java, lombok, Flores, Sumba, Sulawesi, Alor en west Papua.

Zie m’n site voor tips en adviezen, mocht je specifieke vragen hebben dan mag je ze posten: IkReis - Route Indonesië: de leukste voorbeeldroutes (verder dan Java en Bali)