Java/Bali/Lombok

Hallo allemaal,

op 4 juli vertrek ik voor 4 weken richting Indonesië. Ik start in Jakarta en blijf daar 3 dagen. Daarna heb ik een binnenlandse vlucht naar Yogyakarta, waar ik 4 dagen blijf. Vervolgens vlieg ik door naar Denpasar. Daarvandaan ligt eigenlijk alles nog open! Op 1 augustus vlieg ik vanuit Denpasar, via Jakarta, terug naar Amsterdam.
Al mijn vluchten zijn trouwens met Garuda.

Het is mijn eerste keer helemaal alleen, dus ik heb best “last” van gezonde spanning!! Daarom zijn alle tips dus welkom!

Wat ik in ieder geval graag wil zien/doen:

• Borobodur
  • vulkanen
  • surfles nemen
  • yoga/meditatie

Natuurlijk ga ik mij ook verdiepen in de LP/RG enzovoorts, maar juist de tips van iedereen hier worden enorm gewaardeerd!

Wie is er verder in die periode ook in die buurt? Misschien leuk om ergens wat te drinken…

Groetjes,
Melanie

Hey melanie!

Misschien heb je wat aan deze site

Hier staat ontzettend veel informatie over indonesie op.
Rechtsboven heb je nog een blokje met ’ bekijk ook’ . Daar vind je nog meer handige tips.

ik hoop dat deze site je een beetje op weg kan helpen

Groetjes,
Priscilla

Vergeet bij Yogyakarta niet de prambanantempels te bezoeken als je tenminste van tempels houd. Ik vond deze mooier dan de borobudur maar misschien kwam dit omdat het daar ook veel rustiger was.
Voor vulkanen zou ik naar de bromovulkaan gaan. Ik weet niet of dit gaat lukken allemaal in 4 dagen vanaf Yogyakarta. De reis van Yogya naar de bromo is lang.
Surfen kun je het beste leren in Kuta op Bali.
Als je op Lombok bent ga dan een paar nachten slapen op één van de Gili eilanden.

Ben vorige keer naar Java en Bali geweest. (waarvan de laatste 2½e week alleen). Ging prima. Had per plaats 3 a 4 hotels opgeschreven die ik een paar dagen van tevoren belde of ze plaats hadden.
Ik had een Indonesische Telefoonkaart (Kartu As of Simpati) in m’n simlockvrije mobiel). is goedkoper dan Nederlandse.
Op Bali reiste ik tussen de plaatsen met de Perama Shuttlebus. http://www.peramatour.com/bali_Shuttle.php

Ga dit jaar ook naar Lombok en daar een 5 daagse boottour met Perama doen langs kleine eilandjes (dat heb ik thuis geboekt nu omdat ik een hut wilde (ze hebben er 7) Je ziet dan veel dingen die je anders niet snel zal zien. http://www.peramatour.com/HKC0102en.php

Verder heb ik alleen het allereerste hotel geboekt zodat je niet na aankomst in het land hoeft te zoeken.

Kijk op www.333travel.nl voor een ticket. Daar had ik voor redelijk goedkoop een ticket van Garuda.

De meeste van die ‘kleine eilandjes’ zijn groter dan Bali :slight_smile:

1 like

Hi Melanie,

wijzelf zijn vanaf 10 juni tot 10 juli op Bali en Lombok dus de kans elkaar daar te zien is erg klein.
Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is de maximale geldigheid van je visum (31 dagen) en anders moet je verlengen, is niet moeilijk maar kan wel lastig zijn als je niet toevallig in de buurt van een luchthaven bent.
Een tip is zeker ook om eens een kijkje te nemen op de volgende websites:
http://www.gids-lombok.nl en http://www.tika-excursie.com

Wij wensen je een hele fijne vakantie en heel mooi weer want dan hebben wij dat zelf ook. Ha Ha ha

Harry en Janny :wereld:

Hai Melanie,

Bijna 20 jaar geleden heb ik een half jaar alleen door Indonesie getrokken. Op een gegeven moment blijven hangen in Yogya en vandaar uit naar verschillende plaatsen. Sindsdien zit Indonesie in mijn hart.

Vertrouw op je eigen gevoelens en stel je open, dan krijg je vast hele bijzondere ervaringen.

Yogya - ga naar Sosrowijayan gang 2, vraag naar Bayar. Zijn ouders hebben een motor rental op Pasar Kembang. Hij is echt een betrouwbare man en kan je helpen met regelen v losmen, vervoer naar borobudur/prambanan etc,
Tegenover hem cafe Bedhot, de eigenaar is ook ok. En naast hem een wasserette v Agus met een NL meisje.
s Avonds tegenover de Borobudur bar staat mama met eten (op straat), hier het lekkerste eten v Yogya voor weinig.

Bali - pas op in het zuiden. Erg toeristisch en er lopen wat rond met slechte bedoelingen. Wel leuk voor shoppen en uitgaan. Ubud very nice. Rustiger Amed, Candi desa. Je hebt een surfers island tussen bali & lombok.
Je kan met de boot naar Lombok, snelle boot 3 uur, langzame 7 uur. Erg leuke tocht.

Gili eilanden zeker leuk, ik verbleef met plezier bij Flying Dutchman on safari maar weet niet of dat nog bestaat. In Lombok heb je een dorp met mooie traditionele huizen en zij maken mooie ikat (weefstoffen) ook waterval met geneeskracht. Even denken hoe dat heet.

Veel plezier
Ellen

1 like

Hallo allemaal,

alvast bedankt voor alle leuke reacties en tips! Ik ga er zeker wat mee doen, maar alle verdere tips en adviezen zijn nog steeds welkom!!

Groetjes,
Melanie