Lombok / Sulawesi / Bali

Beste Kenners,

Wij vertrekken volgende week voor het eerst naar Indonesië. 3 Dagen Jakarta -> 2 dagen Yogyakarta. De overige 12 dagen hebben wij nog niet gepland. We kunnen niet goed kiezen tussen de eilanden Lombok, Sulawesi en Bali. Over de eilanden zelf heb ik veel gelezen in forum.

Belangrijk vinden wij:
1 Natuur
2 Strand en ontspanning
3 Cultuur

Wat kunnen jullie als kenners aanbevelen? We willen niet meer binnenlandse vluchten maken.

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ondertussen wordt ik bijna gek van alle keuzemogelijkheden die veelzijdig Indonesië biedt.

Ik zou 2 dagen Jakarta doen (om bij te komen van de reis?) en 3 dagen Yogyakarta, er is ook veel in de omgeving te zien.
Dan iets minder dan een week Bali (cultuur en natuur) en dan heb je nog een paar dagen over voor de Gili eilanden (mooi strand).
Om tijd te besparen zou ik wel een binnenlandse vlucht maken van Yogyakarta naar Bali…

Hallo Wahidi,

Ik weet niet wat je motivatie is om 3 dagen jakarta en 2 dagen yogjakarta te doen. Dit zou eventueel beter ingericht kunnen worden.

12 dagen om Bali(9) & Gili’s(3) aan te doen is voor een redelijke impressie voldoende.

Wanneer je perse Sulawesi wilt aandoen zal dat ten koste gaan van bovenstaande.

Groet,

Marcello

Gezien de korte tijd die je hebt, zou ik Jakarta zo veel mogelijk overslaan.

Je zou de dag naar aankomst meteen door kunnen vliegen naar Yogya. Er gaan zeer veel vluchten per dag. Ik vlieg meestal een paar uur na aankomst al verder. Moe ben je toch, dus die paar uur extra reistijd kunnen er voor mij ook nog wel bij… (En dan ben je er in een keer vanaf.)

Sulawesi is geweldig, maar ik zou het bewaren voor een volgende keer.