Hulp Gevraagd Rondreis indonesie

Hallo beste reizigers.
Samen met mijn vriendin ga ik 28 dagen naar indonesie. Mijn vluchttickets denk ik vandaag te boeken van Brussel naar Denpasar (bali). onze bedoeling is zowel veel te zien maar ook niet elke dag te moeten sjouwen met onze rugzak. Maar indonesie is zo groot en hoe meer je leest hoe meer je wil zien:). een ruwe schets is ongeveer:

  • een week Bali aan te doen ( strand en natuur ) met 1 dag nusa penida eilandje.
  • dan Lombok verkennen 2 dagen en met 2 dagen de Gili eilanden.
  • Natuurlijk willen wij dan ook naar Java. Vliegen naar YogYakarta dan naar Surabaya vliegen zo naar de Bromo vulkaan en zo weer naar Bali per boot.

Normaal hebben we dan nog enkele dagen over en mijn vragen zijn nu:
of we
1 Suwalesi zouden aandoen met vooral de bounty stranden van Bunaken?
2 Karimunjawa aandoen? (Bounty eiland boven Jakarta )
3 Van Lombok de boottour te doen naar Komodo en Flores en terugvliegen, (zo hebben we wat meer tijd op lombok denk ik)?

de gemakelijkste optie is de 3de denk ik maar de stranden bij optie 1 en 2 zijn adembenemend bij het zien van foto’s. Kunnen julie me helpen of zijn er ook Prachtige stranden ten zuiden van Yogyakarta zodat we geen grote tijd spenderen met telkens heen en weer te vliegen?
Alle hulp is welkom en ook andere opties. (zoals Sumatra of de weg van Jakarta naar Yogyakarta? )

Alvast bedankt, Dieter :dag:

Goedemiddag Dieter,

Mijn advies zou zijn koop een ticket naar Jakarta en kom eerst een paar dagen bij op Karimunjawa of op 1 van de andere eilanden rondom Krakatau.
Dan terug naar Jakarta en met het openbaar vervoer of een prive chauffeur met auto in +/- 10-12 dagen naar Bali rijden. 7-9 dagen op Bali voor een rondtour (eventueel met scooter, dan ) en dan een boottour Gili’s > Lombok> Flores.

Bunaken oftewel Sulawesi is in pricipe zonde om voor maar 2 0f 3 dagen te gaan…

Wil je wat reisimpressies van gasten waar wij een rondreis voor hebben georganiseerd dan kanje dat bekijken op onze facebookpagina :

Warme groet vanaf de Bukit Jimbaran,

Marcello :chin:
http://www.homebalihgome.com

Ik sluit me volledig aan bij Marcello, wat jij voor hebt is heel mooi maar 28 dagen te kort!
Onderschat de afstanden in Indonesie niet ,ook Bali kan druk zijn met de vele ceremonies.
Op Bali logeren in het hotel van Marcello, zit je centraal ten opzichte van de evt. boottouren en mooie stranden, en met een motor of scooter de bezienswaarigheden bekijken, Bali is relatief compact.

Fijne vakantie wens ik jullie

1 like

Om vanuit Jakarta Karimunjawa te bereiken zal niet meevallen, beter is om dit via Semarang of Jepara te regelen. Daarom denk ik dat jullie (en Marcello) Pulau Seribu bedoelen, dit is gemakkelijk te boeken in elk reisbureautje op Jalan Jaksa.

Als je toch naar Karimunjawa wilt kun je dit beter combineren met jullie bezoek aan Yogya, hier is het mogelijk om tickets naar Karimunjawa te boeken. Je reist dan via Semarang of Jepara, na jullie bezoek aan deze eilanden zou je dan via Bromo terug naar Bali kunnen reizen.

ik zou zeggen doe niet te veel, Indonesie is groot en voordat je het weet zijn je vakantie dagen voor de meerderheid opgegaan aan reisdagen. Dus van bijna de west kant van indo naar de oost kant te gaan is een beetje teveel van het goede… :slight_smile: