help planning 2 weken indonesie!

Dag,

Ik kom er maar niet uit met mijn planning. Ik ga 2 weken naar indonesie en weet niet waar ik allemaal heen wil.

Mijn vertrekpunt en eindpunt is jakarta. Ik dacht aan java, bali, lombok en gili te bezoeken. Ik weet niet of dit haalbaar is.
Toerisme wil ik vermijden en hou wel van een strandje, een leeg strandje zonder mensen :slight_smile:

Bali wil ik niet zo lang op blijven. dacht aan max 3 dagen.

adviezen?

groet,

liraa

Ik ben me ook aan het oriënteren. Mijn vertrekpunt is yogyakarta, halverwege Java, en eindpunt is Bali, daarvoor heb ik ruim 3 weken.

Ik ben aan het puzzelen om gili erin te krijgen, maar lombok sowieso niet. Ik denk dus dat jij voor je hele route minstens 5 weken nodig hebt en dat dat dus niet eens gaat lukken. Als je over land van Jakarta naar lombok en terugreist ben je denk ik 12 dagen fulltime aan reizen, dan heb je 2 dagen over om iets leuks te doen!

Ik dacht aan 2 dagen rust in jakarta en dan een binnenlandse vlucht naar lombok en vanaf daar doorreizen naar jakarta. Maar dat is dus niet haalbaar :frowning:

Ik ben er nog nooit geweest, dus wat ik zeg hoeft niet per se te kloppen.

Door binnenlandse vlucht heb je al helft van afstand weggehaald. Jakarta schijnt niet zo heel mooi te zijn, dus dan kun je snel doorvliegen naar lombok/gili. Als je binnenlandse vlucht terugmaakt van yogyakarta, bespaar je nog wat tijd. Dan krijg je als het ware een reis van lombok naar yogya.

Met twee weken heb je aan Java je handen vol. Jakarta zo snel mogelijk uit richting pangandaran op de weg ernaar toe zijn veel mooie bezienswaardigheden, zoals warmwaterbronnen vulkanenen en schitterende natuur, aldaar kun je genieten van strand en mooie trips eventueel nog naar Yogjakarta om daar het eea te bekijken zoals Borobodur- Prambanantempel en dan zijn je vakantiedagen al weer op.
Probeer het beperkt te houden en te genieten van waar en met wie je bent en wat je ziet.

Waarom inderdaad eigenlijk lombok en Bali erbij? Ga tot yogya en eventueel de bromo en vlieg vanaf sutabaya terug. Je ziet genoeg, en hebt een mooie rustige reis.

Hallo Liraa

Gefeliciteerd want Indonesie is voor mij het paradijs op aarde.
Niet alleen omdat ik er geboren ben en de taal nog spreek maar ook omdat ik er regelmatig terugkom en nog familie daar heb.
Allereerst als je voor het eerst komt dan raad ik je aan om niet alles te bezoeken want 3 weken is zeer zeer kort.
Mijn inziens is om als toerist Jakarta te mijden want dit is een speciale plaats waar miljoenen mensen zich bewegen waar bijna geen regel is.
Ga naar een rustig gebied zoals midden of oost Java.
Btw als je Malang aandoet dan is een goede vriendin eigenaar van een bed en breakfast.
Dus kies 1 of 2 gebieden en als chil vakantie kun je Bali er aan vast plakken.
Als toerist weet je niet wat je te wachten staat en nogmaals 3 weken is zeer kort.
Dus mijn advies laat alles op je afkomen en beschouw dit als een ervaring voor de volgende bezoek aan dit paradijs.

Selamat jalan ke Indonesia dan tuhan memberkati kamu.

Frans