Wij zijn twee meiden van 27 en 31 wie een korte rondreis gaan maken door Indonesië.
We zijn in totaal 15 dagen in Indonesie en willen deze vullen met backpacken en een paar relax dagen. We vliegen op Jakarta en vonden het een leuk idee om Java een zuid gedeelte mee te pakken en door te reizen naar Lombock om vanuit Lombock weer terug te vliegen naar Jakarta en de rest van het eiland te verkennen.
Is dit mogelijk in 2 weken?
of is het beter bij Java en Bali te houden. We zijn een beetje bang dat Bali te toeristisch is… Wat raden jullie aan?
Weet iemand ook een goede website voor binnenlandse vluchten?
zo min mogelijk eilanden proppen in zo’n korte tijd dat is gewoon jammer zie andere berichten. Binnenlandse vluchten zijn prima ter plaatse te regelen anders zou je https://ticketindonesia.info/nl/index.php kunnen raadplegen. Bali is idd toeristisch maar er zijn ook nog wel plekjes te vinden waar de tijd heeft stilgestaan. Veel plezier met plannen maken.
Ik sluit me aan bij graatje. Twee weken is al te kort voor Java alleen, laat staan als je ook Bali en Lombok erbij wilt nemen. Zie ook m’n website.
Binnenlandse vluchten boek ik het liefst bij Air Asia of bij Garuda. Die twee maatschappijen accepteren Nederlandse creditcards. Dit jaar voor het eerst ook bij ticket indonesia geboekt, paar euro duurder maar verder prima.
Bali heeft heel veel plekjes waar weinig toeristen komen. Zie IkReis - Reistips en bezienswaardigheden Bali. Mijn favoriet is Tabanan. Een paar weken geleden wat ik in Munduk in het noorden en daar kon je heerlijk trekkings maken zonder nauwelijks iemand tegen te komen.
Samengevat zou ik in 2 weken me beperken tot Bali en evt een stukje lombok.