3 à 4 weken Indonesië (yogyakarta-denpasar of enkel Bali) planning tips aub

Hallo

ik ben aan het kijken om rond 10mei te vertrekken naar Indonesië. Ik ken weinig van het land, maar ik kom snel tot een conclusie dat de route Yogyakarta naar Denpasar pas een haalbare kaart is als ik kies voor (bijna) 4 weken. Anderzijds lijken 3 weken bali dan weer een lange tijd voor Bali alleen.

Kortom
*hoe zou jullie planning eruit zien, ervan uitgaande dat ik start in Yogyakarta en eindig in Denpasar? Voornamelijk de transfers spreken me ook aan want hierover lees ik verschillende dingen.
*3 weken enkel Bali (landen&vertrekken op denpasar) is vermoedelijk minder aanlokkelijk dan de combo Yoga naar Bali in 4weken, juist?

alvast bedankt

Hoi Thobias,

3 weken is meer dan genoeg tijd om zowel naar Java als Bali te gaan. Op mijn website heb ik onlangs een voorbeeld reisroute geplaatst voor mensen die voor het eerst naar Indonesië gaan: ‘Reisroute Indonesië: Java, Bali en Lombok’. Bij die route staan voorbeelden voor het aantal dagen. Als je bijvoorbeeld Jakarta, Bogor, Pangandaran en Lombok zou weglaten zou je de rest van de hele route kunnen doen in drie weken. Als je het nog iets rustiger aan wilt doen kan je ook Bandung nog weglaten aan het begin (dus in Jogjakarta beginnen) of niet naar de Gili-eilanden gaan.

Kortom, ik zou sowieso kiezen voor Java én Bali. Als je niet te gehaast wilt reizen en dingen wilt weglaten kun je vrij makkelijk ergens een binnenlandse vlucht inplannen om een stukje over te slaan (bijvoorbeeld van Malang of Surabaya in de buurt van de Bromovulkaan direct naar Bali vliegen in plaats van over land).

Groeten,

Erwin

Inderdaad, vorig jaar trok ik ook in 3 weken tijd door Java, Bali en Lombok:
http://www.nielsreizen.be/reizen/indonesië-2016/

Je kan natuurlijk niet alles zien in 3 weken tijd, maar als je in tegenstelling tot mij niet naar Lombok gaat heb je echt wel voldoende tijd voor Java en Bali. Al was ik toch eerder fan van Lombok als ik één van de 3 eilanden zou moeten kiezen als favoriet. :slight_smile:

mijn dank voor jullie reacties. Ik ben aan het kijken voor een vlucht en zal vermoedelijk landen op Jakarta en na 3,5 weken terugvliegen vanuit Denpasar of Kuala Lumpur. Op die manier kan ik nog wat spelen met mijn invulling.

Als je je nu aan het oriënteren bent m.b.t. je vlucht kan ik je aanraden op VliegenNaar.nl een flight alert voor vliegen naar Indonesie aan te maken. Dan heb je snel een goed gevoel bij de beste vluchtopties en acties van luchtvaartmaatschappijen.

Bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen een vlucht geboekt op en af naar Jakarta. Dit is heel wat goedkoper (480 eur h/t) en de vluchturen waren perfect. Bovendien vliegen er dagelijks genoeg airbuskes richting Jakarta. Ik ben er op dinsdagmiddag 9 mei tot zaterdagavond 3 juni. De invulling kan beginnen dus mogelijks post ik in een later stadium terug iets in dit topic. merci