we gaan in aug/sept dit jaar met z’n 2 naar indonesië.
2 jaar geleden zijn we begonnen met backpacken in Thailand dit bevalt goed dus vandaar we nu naar Indonesië willen gaan.
graag jullie advies / tips voor onderstaande planning:
Wat we willen gaan zien:
uit onze ervaring blijkt dat als we 3 tempels gezien hebben we het wel gezien hebben qua tempels.
Vanuit yogjakarta naar Borobodur, Prambanan.
De bromo vulkaan willen we de zonsopgang meegaan maken.
Voor de rest wilen we theeplantages bezoeken, veel snorkelen, lekker relaxen.
Datum Dag omschrijving
29-8-2013 vrijdag Vertrek van Schiphol
30-8-2013 zaterdag aankomst Jakarta
31-8-2013 zondag Met trein vanuit jakarta 8:00 naar Yogyakarta, aankomst 16:00 (indicatief)
1-9-2013 maandag yogyakarta
2-9-2013 dinsdag Yogyakarta
3-9-2013 woensdag Yogyakarta
4-9-2013 donderdag Trein vanuit yogyakarta naar Malang
5-9-2013 vrijdag Malang Bromovulkaan
6-9-2013 zaterdag Vanuit malang naar surabaya vliegveld naar Lombok
7-9-2013 zondag Lombok senggigi
8-9-2013 maandag Lombok senggigi
9-9-2013 dinsdag Lombok senggigi
10-9-2013 woensdag Gili
11-9-2013 donderdag Gili
12-9-2013 Vrijdag Boot naar Bali
13-9-2013 Zaterdag Bali
14-9-2013 Zondag Bali
15-9-2013 Maandag Bali
16-9-2013 Dinsdag Bali
17-9-2013 Woensdag Bali
18-9-2013 donderdag Vertrek vanaf Bali naar Schiphol.
zover ik gelezen heb is Jakarta niet echt de moeite waard, daarom willen we hier enkel 1 overnachting doen en vervolgens verder reizen. is Bandung een aanrader?
Zelf heb ik niet heel veel van Bandung zelf gezien omdat ik toen ziek was, maar Bandung is wel een goede plek om in de omgeving theeplantages te bezoeken! Het breekt ook de treinreis naar yogyakarta, die overigens erg mooi is!
Qua schema zou je een dag in kunnen korten bij yogyakarta. 1 dag voor yogya en 1 dag om de borobudur en prambanan te bezoeken is wel oke.
Lombok ben ik ook niet geweest, maar voor Bali wil ik als aanrader het oosten van het eiland meegeven. Een stuk authentieker (en naar mijn mening mooier) dan het zuiden (Kuta bijv). Ubud is ook leuk om een paar dagen te verblijven.
houdt wel in dat we waarschijnlijk het huidige schema gaan omgooien. willen nu vanuit yogyakarta een trip boeken met daarin vervoer vanaf yog, naar Bromo en Ijen, veerboot naar Bali…
Ook wij gaan in augustus voor een paar weken naar Indonesië. Wat vinden jullie van onderstaande planning? Alvast hartstikke bedankt voor jullie opmerkingen!
dag 1: vliegreis Düsseldorf – Dubai
overnachting Dubai
dag 2: vliegreis Dubai – Jakarta – Yogyakarta
overnachting in vliegtuig
dag 3: Yogyakarta
dag 4: Yogyakarta (Borobudur en Dieng)
dag 5: Yogyakarta (Prambanan)
dag 6: Yogyakarta - Jomblang cave – Malang (privé transfer)
dag 7: Malang (Bromo)
dag 8: Malang (Bromo)
dag 9: Malang - IJen
dag 10: IJen
dag 11: IJen - Bali
dag 12: Bali
dag 13: Bali
dag 14: Bali
dag 15: Bali - Nusa
dag 16: Nusa
dag 17: Nusa - Lombok
dag 18: Lombok
dag 19: Lombok
dag 20: Lombok
dag 21: Lombok
dag 22: Lombok
dag 23: Lombok
dag 24: Lombok – Jakarta
dag 25: vliegreis Jakarta – Dubai – Düsseldorf
Ik zou meer tijd in Yogya besteden. Één dag is te weinig voor de stad, er is zoveel te doen!
Daarnaast zou ik nooit Dieng en de Borobudur op dezelfde dag plannen. Het kan, er zijn tours die dit doen. Je hebt dan weinig tijd bij de Borobudur en je mist ook een groot deel van de bezienswaardigheden bij Dieng.
Van de Bromo terug naar Malang en dan naar Ijen is niet logisch. Je kan na je bezoek aan de Bromo beter meteen door reizen, dat scheelt een halve dag over een hobbelige weg.
Je tijd op Bali is ook erg kort. Ik weet niet wat je wilt zien?
En wat bedoel je met Nusa? In Nusa Dua zou ik persoonlijk niet overnachten (dure resorts, afgelegen, weinig Bali). Of wil je naar Nusa Penida? Daarvandaan gaat geen boot naar Lombok, je moet dan via Sanur of Candidesa/Padangbai.