Waar naar toe aan de caribische kust?

Hallo,

Wij maken in de zomer een rondreis die we graag aan de caribische kust willen eindigen. We hebben ongeveer 10 dagen.
Daarvan slapen we sowieso 2 nachten in tortuguero. Van daaruit willen we naar beneden afzakken maar we weten niet goed waarheen en hoe.
We wilen graag voornamelijk relaxen, strand en leuke dorpjes. Een uitstapje naar een park is leuk maar daar hieft niet de nadruk op te liggen.

We twijfelen of we een auto willen huren, bijvoorbeeld in cariari, na tortuguero.
Maar de vraag is of het nodig is? Met het openbaar vervoer komen we vast even ver. Wie kan ons helpen met een leuke en logische route?

Bedankt alvast!

Groetjes, milou

Hallo Milou
Een leuke centrale plek is Puerto viejo de Talamanca, vandaar uit kun je uitstapjes maken naar Cahuita of naar Manzanillo. Ten zuiden van p.v. heb je playa Uva met een mooi strand. Jullie kunnen dat met het o.v bereiken. Met de bus vanaf cariari naar Guapiles, en daar kun je de bus nemen naar p.v.
Zeker de moeite waard is een bezoek aan het luiaard opvang centrum boven Cahuita. Verder zijn er de nationale parken Cahuita en Manzanillo te bezoeken.
Indien de zee niet al te ruw is kun je ook mooie snorkel trips maken. Eerlijk gezegd wel jammer als je zo`n verre reis maakt om dan aan het strand/ zwembad te gaan liggen. Denk er ook aan je zit hier dicht aan de evenaar en dat je moet oppassen met zonnen. Gebruik een goede zonnecreme.

Veel plezier.
Henk

1 like

Beste henk,
Bedankt voor je tips! Nog een vraagje, is het praktischer om vanuit tortudguero naar cariari te gaan, of misschien naar moin?
En even als aanvulling : zeker zou het zonde zijn om alleen maar te zonnen als je zon verre reis maakt! Vandaar dat we alleen aan zee willen afsluiten! Ervoor hebben we een aantal weken rondreizen erop zitten, met name in nicaragua en het noorden van costa rica.

Groetjes, milou

Mooi Tortuguero park! 's morgens voor het ontbijt de boot in en bij de ochtendgloren genieten van de oropendola, kaaimannen, brulapen en andere mooie dieren. Na de boottocht kun je nog tot 16:00 het park in wandelen, je kaartjes zijn de hele dag geldig.

Vanaf Tortuguero is het zonde om naar Moin te gaan, je kunt de boot pakken naar La Pavona a c1.600 en de bus pakken naar Cariari. De boot duurt ongeveer een uur en een uur later kun je in Guapiles zijn, dan neem je de bus naar Limon.

De boot vanuit Tortuguero vertrekt (zo volgens mij uit mijn hoofd) om 6:00, 11:00 en 15:00, pin me er niet op vast, het staat aangegeven bij vertrek vanaf la Pavona.

Je kunt een duurdere boottocht naar Moin pakken, maar die doet er ook een goede 3 uur over. Vanaf Limon zou je verder kunnen reizen naar Puerto Viejo en inderdaad Manzanilla en Cahuita aandoen. Je kunt een fiets huren, en als je niet van plan bent om lange tochten te maken kom je met het openbaar vervoer een heel eind. Maar ik zou gewoon de tocht, Tortuguero-la Pavona-Cariari-Guapiles-Limon-Puerto Viejo nemen. Vanuit Guapiles gaan ook bussen rechtstreeks naar Pueto Viejo.

Je kunt overwegen om nog een tochtje naar Bocas del Toro te gaan, waar je je in een Tahiti/Bora bora omgeving waant. De reis vanaf het zuidelijke puntje van Limon terug naar San Jose is een flinke reis, dus je zult de laatste overnachting in de buurt van het vliegveld moeten nemen.

1 like

Vanaf Tortuguero naar Moin duurt wel een uurtje of 3 varen. Als je met de bus gaat ben je denk ik meer tijd kwijt. Met de bus zal wel goedkoper zijn. Wij hebben alleen maar de tocht van Moin naar Tortuguero gemaakt en niet andersom, wij vonden het een geweldige trip veel natuur onderweg. Ik weet alleen niet of ze vanaf Tortugeuro het gas erop gooien als ze terug varen. Dit doen ze wel als je naar la Pavona vaart, maar dat is maar een kleine 45 min.
Met de bus naar Cariari, Guapiles ben je zon kleine 2 1/2 uur mee bezig dan nog de bus naar p.v. duurt ook nog zon 3 uur alleen de rijtijden , wachttijd geen idee. Vanaf Moin naar p.v. duurt ook zo`n 1 1/2 uur. Het is dus net waar jullie omgeven, of boottrip of bus zit.
Geniet van beide landen en indien mogelijk pak je panama mee.

Prettige reis.