Waar moeten we nou heen? HELP

Hallo hallo,

Ik en mijn vrindin willen dit jaar ( in november) weer een verre reis maken. 2 jaar gelden zijn we naar thailand geweest en we hebben alleen een ticket geboekt en daar zelf rondgetrokken. En dat was supergoed bevallen.

Nu willen zitten we in in twijfel waar we heen willen. Of weer het verre oosten of naar zuid amerika. En daar gaat natuurlijk mijn vraag over.

We willen in iedergeval lekker backpacken maar het hoeft niet supergoedkoop te zijn ( ook omdat we maar 2.5 week gaan. )

Ik weet eigenlijk helemaal niets ik lees alleen heel veel goede reacties. We willen eigenlijk 1 of 2 landen bezoeken. En dan 2,5 week. ( in november). En we willen lekker weer ( hoeft niet superwarm te zijn maar wel minimaal 25 graden.

Waar moeten we heen ? Bolivia chilie argentinie peru of juist ergens anders heen ??? brazilie of colombia??? Ik zou het echt niet weten.

We willen een land hebben om te starten… waar je veel kunt reizen en veel kunt zien en veel kunt proeven van het land.

Wie kan ons helpen. In thailand hebben we overal geslapen. van hotels tot guesthouses… en dat willen we in zuid amerika ook doen. En wat zijn de prijzen dan van het land wat jullie aanbevelen?

Ik hoop op veel reacties…

Groetjes…

hallo,

Wij hebben vorige November Argentinie bezocht, gedurende zes weken met een gehuurde mobilhome rondgetrokken.

De afstanden wijn wel ENORM , wij deden ongeveer 2/3 van Argentinie en een heel klein stukje Chili en …we bolden 11000KM !!

Dus denk ik dat je zeker voor 2.5 weken best één deel van één land kiest.

Als je aan argentinie denkt zou ik voor de beperkte tijd die je hebt het grensgebied met Chili aanraden van Humahuaca via Salta naar Cachi, Cafayate, Uspalata, zo verder naar het zuiden tot Bariloche en eventueel tot Esquel. Dan volg je zo de Andes van noord naar zuid SCHITTEREND !!

Dus vlucht naar Buenos Aires of naar Santiago ( Chili) dan tweede vlucht naat Salta en daar een (best 4x4) huren . Opgelet vraag eerst de huurvoorwaarden (contract) op vooraleer je een voorschot betaald, bij somige verhuurders zijn deze zeer dubieus !!

Indien verdere interesse laat maar horen , succes,:zon02:

Mvg,

Jan

Ik denk niet dat we met een auto rond willen trekken. in thailand hebben we dat met openbaar vervoer gedaan en dat ging super. trein bus taxi.

Kan dat daar niet ???

Hallo Bolletje,

Als ik lees dat het weer voor jullie belangrijk is, denk ik meteen aan Brazilië.

Wat ik altijd doe in zo’n geval als ik nog niet zo goed weet hoe de landen in een regio zijn en waar ik heen wil (wat een luxeprobleem hè! ;)), is naar de bieb gaan en een stapel Lonely Planets en andere reisboeken doornemen van alle landen die mijn interesse hebben. Maar ook op internet kun je al een heleboel lezen bv. op de Lonely Planet site.
Dan kom je er bijvoorbeeld achter dat Bolivia voor een groot deel hoge bergen heeft waar het dus niet lekker tropisch warm is. Maar het is wel een supermooi land. Je leest dan ook vanzelf dingen die jou minder of meer aanspreken, op dat moment (bv. of het al wat meer of westers is dan andere landen of juist nog heel traditioneel, of dat het heel duur is om te reizen, of de stijl van de muziek: zin in Braziliaanse samba, of ouderwetse folklore van de Andes?). Kijk ook goed naar de klimaat-staatjes als voor jullie de temperatuur belangrijk is. In Lonely Planet boeken vind je diverse staatjes met regenval, temperatuur en dan voor verschillende steden, want in grote landen loopt het klimaat natuurlijk nogal uiteen. En let ook op de regentijd.

Reken er wel op dat Thailand haast het meest toerist-vriendelijke land ter wereld is qua prijs, weer, eten, infrastructuur, vriendelijkheid van de bevolking, veiligheid.
In Zuid-Amerika kan het allemaal wat ruiger zijn: misschien her en der wantrouwige mensen (vooral hoog in de bergen zijn mensen over de hele wereld vaak wat afwachtender), viezer eten, duurdere hotels dan in Thailand, meer diefstal.
Maar ook weer unieke, bizarre en prachtige landschappen en archeologie die Azië weer niet heeft, andere muziek en architectuur, bijzondere geschiedenis. En wat minder toeristen.

2,5 week is echt niet veel, gezien de omvang van landen zoals Argentinië, Brazilië, Chili, of gezien de bergachtigheid van Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia. Het reizen kost daardoor erg veel tijd. Hou het bij één land en dan nog zul je keuzes moeten maken welke highlights je wel en niet kunt zien. Binnenlandse vluchten kunnen een oplossing zijn. Let er wel op dat vliegen over een grens heen vaak weer heel duur is. Een binnenlandse vlucht in Peru heb je al voor een paar tientjes, maar van Peru naar Bolivia vliegen is erg duur. Mocht je toch meerdere landen willen bezoeken, is het vaak goedkoper om met de bus de grens over te gaan. Lees ook eens deze threads:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=107441
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=104804
Dit gaat over mensen die supersnel willen reizen en erg veel zien in korte tijd. Persoonlijk hou ik meer van rustig aan doen, dan maar wat minder plekken, maar wel meer tijd om die goed te bekijken en ‘beleven’.

Succes!
Cécile

Hallo,

De busdiensten blijken in Argentinie heel goed te zijn, zelf heb er geen ervaring mee, maar wat ik hoor van anderen blijkt dit goed te doen, er zijn ook diverse nachtbussen (met slaapzetels !!) voor de verdere bestemmingen.
Daarnaast wordt er dorr de Argentijnen zelf vrij veel autostop gedaan , wat dus ook een mogelijkheid is.
De bevolking is quasi unaniem héél vriendelijk en gastvrij , dus qua logies zie ik niet direct een probleem.

Suerte, Mvg

Jan

Om het nog wat moeilijker te maken, heb je ook Afrika overwogen? Bijvoorbeeld Malawi zou ook heel goed passen bij wat jullie willen. :slight_smile:

Hallo beste mensen,
Als jullie dierenvrienden zijn dan MOET je gewoon naar de Galapagos eilanden gaan! Dat is voor een dierenvriend echt HET ALLER MOOISTE IN DE WERELD!!! Wat een prachtig unieke reis is dat werkelijk geweldig!!! Niet goedkoop maar onvergetelijk. Deze reis kan je combineren met Ecuador of met Bonaire. Wij hebben voor Bonaire gekozen en daar absoluut GEEN spijt van gehad. Moet wel eerlijk zeggen dat wij half mei 2010 geweest zijn en hebben prachtig weer gehad. Op Bonaire is het altijd een lekker klimaat. Weet niet hoe later in het jaar het klimaat van de Galapagos maar dat kan je altijd even informeren. Wij hadden op de Galapagos de boot Aida Maria en die is fantastisch!!! Goed eten en een hele goede bemanning. Ga niet op eigen houtje want je loopt de kans dat er dan geen plaats meer is aan boord maar ga via een reisorganisatie. Wij hadden deze reis bij Fox geboekt.
Succes met jullie speurtocht en denk hier maar eens over na.
Groetjes, Jacquelien (globetrotter).