Ik ben van plan om aansluitend aan mijn stage, nog 2,5 week in Zuid-Amerika een land of meerdere landen te bezoeken. 2,5 week is maar kort, dus vroeg ik me af welk land aangeraden wordt. Zit zelf te denken aan Peru, Bolivia of Ecuador. Tips?
Hola,
als je maar 2,5 week hebt om te besteden zou ik naar Ecuador gaan. Daar heb je binnen een betrekkelijke klein afstand veel diversiteit. Daarnaast is het ook een prettig land om in te reizen.
Succes!
bolivia was mijn mooiste land.
wat ramon zegt is ook zeker waar.
pak de galapagos dan ook ff mee ![]()
sjaak
www.wereldrondreis.eu
Ik heb ook mijn hart en ziel verloren aan Bolivia maar in Peru is het wel ‘gemakkelijker reizen’. Peru is iets meer meer afgestemd op toeristen, zeg maar. Dat maakt het reizen wel makkelijker (meer en betere busverbindingen, meer overnachtingsmogelijkheden, …) maar tegelijk vond ik het soms vervelend dat er in sommige steden meer toeristen rondliepen dan Peruvianen (ook al was ik er zelf eentje natuurlijk hihi)
Is het je 1e keer in Zuid Amerika? Als je voor Bolivia kiest, kan ik voor de natuur Salar de Uyuni aanraden en de selva (het oerwoud), ofwel Chapare ofwel de Yungas. Zelf heb ik in Cochabamba gewoond … als je daar passeert, moet je zeker eens naar La Cancha gaan (de lokale markt), een heel speciale ervaring. Bolivia heeft voor mij alles; natuur, cultuur, oerwoud, andesgebergte, …
Guatamala
Hier ga ik volledig mee akkoord. Ikzelf ben 8 maanden in Zuid-Amerika geweest, en ook voor mij was Bolivia de mooiste ervaring. Wellicht het moeilijkste land om door te reizen, maar de mensen zijn er zo puur, vriendelijk en de natuur bij wijlen verbluffend.
Peru was voor mij té toeristisch, de mensen proberen zoveel mogelijk van je te profiteren en zien je als een wandelend dollarbiljet. Dit werkte op de duur erg enerverend; maar als je maar 2,5weken hebt is dit misschien een goede optie.
Mijn hart gaat ook naar Argentinië, maar dit waarschijnlijk omdat ik er een 6tal maanden geleefd heb en er veel vrienden heb wonen; dus ik kan je hier geen objectieve mening geven.![]()
Ook Brazilië was een mooie ervaring voor mij…
Hmmm moeilijke keuze; als je voor een authentiek Zuid-Amerika wil gaan, kies dan voor Bolivia zou ik zeggen.
Veel succes en geniet ervan!!! :biggrin:
Wat betreft de opmerking dat Peru té toeristisch is, wil ik wel even opmerken dat dat voor het Zuiden geldt, het Noorden is nog vrijwel ongerept. Dus nog erg traditioneel en authentiek en niet aan toeristen gewend. Om een idee te krijgen van de bezienswaardigheden in het Noorden, er staan wat fotos op www.celendinperu.com.
Er komen geen drommen mensen nog, maar degenen die er komen zijn heel enthousiast!
Mar er zijn nog veel meer mooie landen natuurlijk! Succes!
Orange heeft helemaal gelijk over Noord-Peru. En er is genoeg te zien om er 2,5 week te blijven.