Waar moet ik beginnen?

Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik willen voor ± 3.5 maand naar Australie en dan nog ± 2 weken naar Bali. Het gaat nog even duren voordat we gaan, maar ik zit wel met vragen. Ten eerste: Waar moet ik beginnen?
We zijn op zoek naar een vlucht (evt. vanaf Dusseldorf) naar Brisbane. En op de terugweg willen we een tussenstop op Bali!

De route gaat worden van Brisbane naar Melbourne (via Sydney)
Binnenlandse vlucht naar Perth
En dan van Perth naar Darwin
Binnenlandse vlucht naar Cairns
Vanuit Cairns naar Bali…
(zoals jullie zien beginnen we op Brisbane en eindigen we op Cairns, moeten we dan zo’n open ticket hebben met stopovers?)

De binnenlandse vluchten willen we evt. met Jetstar doen? Iemand hier ervaring mee? We willen voornamelijk met een campervan rondrijden… Evt. Apollo 2 per. Iemand ervaring met het rijden in een Apollo camper?

Wat kunnen jullie ons aanraden/afraden?
Waar kunnen we het beste beginnen? Met de vlucht boeken? Organisatie of zelf?
Denken jullie dat de route te doen is?
En wat ben je met 2 per. ongeveer kwijt?

Jaja, vele vragen :wink:

Gr. en alvast bedankt Kim

Welke tijd van het jaar willen jullie gaan? Ik zou bv niet naar Darwin rijden in de maanden december-april in de Wet. En in de maand januari zou ik helemaal niet in Australia willen zitten (schoolvakanties). Hebben jullie gedacht aan een verblijf op Tasmania? En aan GOR (Great Ocean road ten westen van Melbourne?
Yeehaw

Hi!

Ik denk dat je zo ie zo een open ticket moet kopen. Meestal zit daar ook een gratis binnenlandse vlucht bij en je kunt 2 extra vluchten boeken voor ongeveer 60 euro. De tussenstop is zo te regelen als je met de juiste maatschappij vliegt. Met een open ticket kun je ook kostenloos eenmaal je vertrekdatum wiizigen, vand atum en van vertrekplaats.

Ik zou de ticket boeken bij een organisatie zoals bv Australian Backpackers ( jaja mij favoriet haha) Zij weten precies met welke maatschappij je het beste kunt vliegen, of het allemaal wel mogelijk is etc. De rest zou ik zelf regelen. Is heel makkelijk te doen in Australie.
heb geen ervaring met een apollo camper, ik zelf heb met een ford falcon station gereden.

Je route is afhankelijk van het regenseizoen in het noorden. Januari is idd erg druk aan de ooskust omdat de australiers dan ook vakantie hebben. Maakt het niet minder mooi het is alleen wat moeilijker een slaapplaats te regelen soms. Maar met een camper is dat geen probleem er zijn campsites zat!

Je moet uit gaan van minimaal 1100 per maand per persoon, dat is alleen je basis dus slapen eten, benzine en af en toe wat leuks doen. Dus hoe meer hoe beter. Het ligt er ook maar net aan wat voor persoon je bent. Wil je veel stappen, trek dan je bankrekening maar leeg, is duur is australie. Blijf je in steden hangen dan ben je ook veel meer kwijt. Wij hebben met zijn tweeen voor 3 maanden ongeveer 6000 uitgegeven. Dat kwam bovenop de tickets en de auto. we hebben dan wel wat pecht gehad in het noorden vanwege cyclonen waardoor we in duurdere hostels of motels moesten slapen.

De route is wel te doen in 3 maanden, Van perth naar Darwin kun je al doen in 3 weken maar dan blijf je niet overal lang hangen. Van Brisbane naar Melbourne ook wel zoiets. maar daar geldt hetzelfde voor. Dus over tijd zou ik me niet te druk maken.
Eerst de vlucht boeken, hoe eerder hoe goedkoper.

Succes!