Wij gaan dit jaar voor het eerst ± 3.5 week met een huur auto een rondreis maken door Z.A. De reis begint in Johannesburg waar we de auto ophalen en gaan dan via Pretoria, Entabeni Game Park, Tzaneen, Kapama game Park, Hazyview, Swaziland, Makakatana Bay lodge, Balito naar Durban. Hier vlucht naar Port Elisabeth en weer verder met auto langs de kust en de tuinen-route naar Kaapstad vanwaar we weer terug vliegen. We zijn ons nu vooral aan het inlezen wat we allemaal te zien krijgen en verheugen ons er al erg op.
Nieuwe ervaring zo’n reis naar Z.A. We hebben al eerder reizen naar Amerika en Canada gemaakt maar dan vooral met een camper.
Met huur-auto en o.a. de Game parken en andere natuur (met veel wild) is dus nieuw.
Eén vraag komt eigenlijk regelmatig terug…, als je op zo’n Game Park zit en je gaat op ‘safari’ waar laat je dan je persoonlijke/kostbare spullen (Laptop/Ipad/Paspoort) wetende dat de accommodatie uit losse hutten en/of tenten bestaat, zonder kluisje ofzo…denk ik…
Heeft iemand daar ervaring mee, en of tips.
Laptop en Ipad thuis laten er in de grotere steden overal internet cafés voor een paar rand stuur je de foto’s naar eigen Gmail of Hotmail box en lees je wat er in de mailbox zit. Zelf heb ik nog nooit mijn laptop of Ipad mee genomen altijd de camera met genoeg opslag voor foto en video. Het heeft altijd goed gewerkt.
Geniet die reis Jan
Ik neem wel altijd een notebook mee op reis. Hoewel ik altijd voldoende SD-kaartjes meeneem, wil ik altijd een extra backup voor foto’s. Dat zijn er te veel om via de mail te versturen.
Ja, ik loop het risico dat de notebook gestolen wordt. Maar het is een dingetje van 250-300 euro, en ik heb een goede verzekering. Mijn foto’s zijn me meer waard.
Ik verstop m’n laptop ergens onder in m’n backpack tussen de vuile was. Werkt voor mij prima
Voor wat betreft reispapieren, geld, credit cards: ik laat ze in de zijzakken van mijn reisbroek, rol 'm op de doe de broek in mijn rugzak of koffer met wat andere kleding er bovenop. Ik zorg er ook altijd voor dat vooraf niemand mij in mijn zakken ziet rommelen.
San je belangrijke reispapieren, paspoort etc gewoon in en zet ze in je email. Makkelijk
Inderdaad neem een kleine tablet mee, of niets! Gastehuizen hebben vaak een kluisje op de kamer of bij de receptie. Maar in een kluisje op de kamer pas vaak geen laptop in. is eigenlijk alleen voor papieren.
Anders papieren in een "riem"om je buik.
Hallo
Wij nemen alleen een goede fotocamera mee, ieder een smartphone, waarvan we er eentje
als mobiele hotspot ( mifi) instellen met een prepaid card van daar!
We kunnen daarop met meerdere apparaten op internet surfen!
En een kleine 7 inch tablet die ook in de wat grotere zakken past of in een heupzakje, of in de cameratas, samen
met onze papieren en paspoorten!
Je kunt ook voor papieren en paspoorten, creditcard e.d. een speciaal draagzakje kopen met
Waterdicht binnenzakje, deze draag je onzichtbaar onder je kleren, wij vinden op de rug in de broek het makkelijkste!