Ik ben heel erg benieuwd waar je het beste de tour naar de zoutvlakte kan boeken wanneer je op bestemming bent. Ik kan hier niets over terugvinden op internet. Weet iemand een goed bureautje in La Paz of is het beter om te boeken in Uyuni?
Als je met de nachtbus van La Paz naar Uyuni gaat, dan zou ik in La Paz een tour boeken zodat je zeker weet dat je een paar uur na aankomst kan vertrekken. Het is niet lekker om dingen te moeten regelen als je net uit de bus komt gerold ![]()
In La Paz heb ik met veel tevredenheid een aantal dingen geregeld via Republica Tours. Een 3-daagse Salar tour kost bij hen 900 bolivianos.
Ik heb zelf de dag voor vertrek m’n Salar Tour in Uyuni geboekt. Ik heb gekozen voor Andrea Tours, zij staan ook in de Lonely Planet. Direct boeken is uiteraard goedkoper, ik was 800 bolivianos kwijt.
Daarbij komt 30 BOB voor een bezoek aan cactus Island (niet verplicht, je kan naast het eiland wachten) en 150 BOB voor het national park bij het Colarado meer. Ik heb daarnaast 30 BOB voor de huur van een slaapzak betaald, het kan erg afkoelen 's nachts!
Ik heb de tour dus net een halve week geleden gemaakt, en het is echt een aanrader! Het is nu echter winter in Bolivia, en met name 's nachts koelt het af (in de stad -1, in de woestijn -10). Zorg voor kleding in laagjes, zonnebrand, en een petje.
Hallo Jenny,
Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord! Zou je nog de adresgegevens van Republica Tours en Andrea Tours kunnen doorgeven?
Wij zijn van plan om een 2-daagse tour te doen. Bestaat een tour van één dag ook?
Gr. Marijke
Republica Tours zit tegenover hostal Republica aan de Calle Comercio in La Paz.
Andrea Tours zit aan de Plaza Arce in Uyuni.
Sorry, maar deze adressen had je via Google/in de Lonely Planet makkelijk kunnen vinden. Je had dan meteen kunnen lezen dat er ook tours van een dag zijn.
…terwijl je deze discussie eerder op het Bolivia forum zou verwachten. Jullie zitten op de verkeerde plek, dames.
Als ik moderatorrechten zou hebben om het bericht te verplaatsen dan had ik het wel gedaan ![]()
Marijkje vraagt nog nèt niet of Jenny de tour voor haar wil boeken ![]()
In dat geval vraagt Jenny toch écht een betaling vooraf, plus boekingskosten. Kan ik goed gebruiken voor een volgende reis ![]()
Jenny, alsnog bedankt voor de tip! We hebben onze tour geboekt bij Republica en verbleven ook in hostal Republica. Hebben het er erg naar onze zin gehad!
In Uyuni zijn misschien wel 50 organisaties die allemaal een tour aanbieden. Boeken in Uyuni zelf is verreweg het goedkoopste en je kan nog een beetje je gevoel volgen. Zelfs de avond van tevoren kun je nog heel makkelijk een tour boeken voor de volgende dag, verder “verkopen” de organisaties elkaar plekken wanneer de jeeps niet vol zitten. Je weet dus nooit zeker met welke maatschappij je daadwerkelijk gaat.