La Paz - Uyuni

Hola

Wij zitten nu in Peru Arequipa en willen over een week naar La Paz en vervolgens naar de zoutvlakte. Is er buiten een lange busreis ook een andere manier om daar te komen bv vliegen? En kunnen we vanuit de tour naar de zoutvlaktes direct Chili in? Heeft iemand een goede organisatie of website voor de tour?

Bedankt alvast.

Nee je kunt op dit moment nog alleen met de bus vanuit La Paz naar Uyuni gaan.
De beste maatschappij op die route is Turisbus, de buskaarten worden verkocht door het Hotel Rosario op Calle Illampu. Kaarten zijn duur maar de bus is erg goed.

Je kunt ook eerst met de us naar Oruro gaan en daar de trein pakken naar Uyuni. Ook dit is vrij confortabel.

Ik werk zelf al jaren samen met Toñito tours in Uyuni en zij zetten mij altijd al op de laatste dag in San Pedro de Atacama in Chili. Zoek ze maar op bij google.

Heey dank je wel dit is een waardevolle tip.

Hoi Demaart, hoe heb je de trip nu afgelegd van La Paz naar Uyuni? Ik wil dit binnenkort ook gaan doen namelijk… Ik ben benieuwd!

Ben zelf nu een reis aan het samenstellen en kwam dit tegen: Vanuit Arequipa kan je ook met de bus naar Chili San Pedro en van daaruit met een Jeep over de zoutvlakte naar La Paz zie Peru online Misschien een idee?
succes. Hennie

Een andere erg goede busmaatschappij is TodoTurismo op de Avenida Uruguay in La Paz (nabij het busstation). Deze hebben wij zo’n 3 weken geleden gebruikt.

p.s. TIP: In Hotel Rosario zelf hebben wij 4 dagen verbleven in La Paz. Een FANTASTISCH hotel, goed gelegen, maar wel aan de prijs (505 bolivianos per nacht, 80 duurder dan de LP aangaf).

Voor die mensen die nog die kant op gaan. Je kunt vanuit La Paz ook naar Uyuni vliegen…(een aanrader, ik heb de busreis vorige week gemaakt en dat was een ramp…en treinen gaan vaak midden in de nacht weg en rijden alleen op woe. do. en zaterdag. En dan heb je eigenlijk alleen op woe en zaterdag de beste trein.