La Paz - Uyuni

Hola

Wij zitten nu in Peru Arequipa en willen over een week naar La Paz en vervolgens naar de zoutvlakte. Is er buiten een lange busreis ook een andere manier om daar te komen bv vliegen? En kunnen we vanuit de tour naar de zoutvlaktes direct Chili in? Heeft iemand een goede organisatie of website voor de tour?

Bedankt alvast.

Nee je kunt op dit moment nog alleen met de bus vanuit La Paz naar Uyuni gaan.
De beste maatschappij op die route is Turisbus, de buskaarten worden verkocht door het Hotel Rosario op Calle Illampu. Kaarten zijn duur maar de bus is erg goed.

Je kunt ook eerst met de us naar Oruro gaan en daar de trein pakken naar Uyuni. Ook dit is vrij confortabel.

Ik werk zelf al jaren samen met Toñito tours in Uyuni en zij zetten mij altijd al op de laatste dag in San Pedro de Atacama in Chili. Zoek ze maar op bij google.

Heey dank je wel dit is een waardevolle tip.

Hoi Demaart, hoe heb je de trip nu afgelegd van La Paz naar Uyuni? Ik wil dit binnenkort ook gaan doen namelijk… Ik ben benieuwd!

Ben zelf nu een reis aan het samenstellen en kwam dit tegen: Vanuit Arequipa kan je ook met de bus naar Chili San Pedro en van daaruit met een Jeep over de zoutvlakte naar La Paz zie Peru online Misschien een idee?
succes. Hennie

Een andere erg goede busmaatschappij is TodoTurismo op de Avenida Uruguay in La Paz (nabij het busstation). Deze hebben wij zo’n 3 weken geleden gebruikt.

p.s. TIP: In Hotel Rosario zelf hebben wij 4 dagen verbleven in La Paz. Een FANTASTISCH hotel, goed gelegen, maar wel aan de prijs (505 bolivianos per nacht, 80 duurder dan de LP aangaf).

Voor die mensen die nog die kant op gaan. Je kunt vanuit La Paz ook naar Uyuni vliegen…(een aanrader, ik heb de busreis vorige week gemaakt en dat was een ramp…en treinen gaan vaak midden in de nacht weg en rijden alleen op woe. do. en zaterdag. En dan heb je eigenlijk alleen op woe en zaterdag de beste trein.

Vliegen was, als ik me goed herinner…nog geen 60 dollar…de bus was 9 euro ofzo. Wel een verschil, maar als je het geld hebt…een aanrader.

En vanuit Uyuni zijn er tochten naar Chili toe.

Met welke maatschappij ben je van la paz naar uyuni gevlogen?
Ik ben nu op de site van TAM en zie geen vlucht van la paz naar uyuni.

Bedankt!

Vluchten gaan met amaszonas. 1vlucht per dag in een 19 zitter vliegtuigje.
Er zijn plannen om een tweede vlucht te gaan starten.

Kijk maar op www.amaszonas.com.bo.

Even een aanvulling op de treinen. Deze gaan ook op andere dagen en op die andere dagen ook nog eens redelijk overdag!

Dinsdag en Vrijdag: vertrek 15.30 in Oruro en aankomst Uyuni 22.00h

Hier een handige link van Tupiza tours staan meerdere connecties op:
http://www.tupizatours.com/eng/tupiza_comollegar.php

Ik neem zelf de trein naar Tupiza en ga vanaf daar met een tour naar Uyuni.
Een bus/trein combi kost 42 USD vanaf La Paz. (dit was naar Tupiza dus misschien voor uyuni wel iets goekoper nog)

Wij gaan ook met de Expres trein van Oruro naar Tupiza trein kost Bs.101 voor de salon class ik heb de foto’s gezien en dat is beter dan menig busstoeltje in Bolivia er zijn 2 organisaties; wara wara rijdt voornamelijk 'snachts (vandaar goedkoper) en expres die vanaf 15uur vertrekt dus dan kan je nog een paar uurtjes van Bolivia genieten voordat de nacht invalt. De trein stopt ook in Uyuni wil je daarheen zijn de prijzen nog goedkoper. Succes!

Waar kan je die expresstrein boeken. Wij vertrekken naar Uyuni ergens 19 oktober. Kunnen we de trein vanuit België reserveren of moeten we dat ter plaatse doen. We zouden van La Paz via Oruro bus en dan vrijdag met de trein Oruro Uyuni doen.

Je kan kaartjes kopen op het kantoor van de spoorwegen in La Paz. Wij hebben echter een tourbureautje gevraagd ze te reserveren, een week van tevoren. Dat deed ze per telefoon en kostte een kleine fee (2 dollar geloof ik). Hoewel overal staat dat je ruim op tijd moet kopen (op de website van de spoorwegen staat vanaf wanneer je kan kopen) waren er nog zo’n 25 kaartjes over toen we op het station aankwamen. Dat is natuurlik wel een gok.

Bedankt voor je informatie.Maar herinner je je nog welk tourbureautje. En ben je dan eerst per bus afgereisd naar Oruro. Hoe zit dat met de verkoop van de bustickets. Ben je dezelfde dag vertrokken vanuit La Paz naar Oruro bus en dan vanuit Oruro naar Uyuni Trein. Of heb je in Oruro overnacht?

Wij zijn s ochtends naar het busstation gegaan, bussen naar oruro vertrekken ongeveer om het half uur. Bus gepakt, een uur voor vertrek trein aangekomen, inkopen gedaan en vertrokken. Het bureautje was in de toeristenstraat waar we ook onze death road hebben genoekt, maar het kon ook bij het hostel en twee andere bureautjes waar we waren. Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Iedereen kan dat voor je regelen.

Bedankt voor je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel antwoordje. Heb er veel aan.

Heb vernomen dat er geen trein meer rijdt van Oruro naar Uyuni. wie kan er me dat bevestigen?

vanaf volgende week zal ik erop antwoord kunnen geven, in oruro van 26/03 tot 23/10 …