Buenos Aires - San Pedro de Atacama - Uyuni - La Paz in 2 weken met 500 euro?

Inmiddels ben ik al een aardige reis door Zuid-Amerika aan het plannen en moet ik per se ook de zoutvlaktes van Uyuni zien maar ik heb hiervoor slechts 2 weken de tijd en max. 500 euro te besteden. Is dit haalbaar denken jullie? Met een bus van Buenos Aires naar Atacama, vandaar een bus naar Uyuni, vandaar naar La Paz?

Vervoer
BA-Salta 70 euro?
Salta-Atacama 50 euro?
Uyuni tour heb ik voor 3 dagen 50 euro voor betaald.
Uyuni-La Paz 20 euro max?

In Arg en Chili was ik voor een overnachting ongeveer 7 euro kwijt, soms zelfs in een 1 persoonskamer. Eten iets van 10 euro per dag.

Bolivia is zeker de helft vd prijzen in Arg en Chili.

Dus dat gaat makkelijk? En hoe lang heb je er over gedaan, van Buenos Aires naar La Paz? En zijn de aansluitingen goed? En hoe gaat dat met de grens van Bolivia want ik hoorde allemaal verhalen over dat je dan de grens moet overlopen en een andere bus pakken of zo? En met die Uyuni-tour, waar overnacht je dan?

En is het een beetje te doen qua veiligheid, die bussen, als blond meisje van 19 jaar?

Ik heb niet precies dezelfde route gedaan en La Paz zelfs overgeslagen. De grens Arg en Chili rijdt de bus gewoon overheen. Je moet wel stoppen om alle spullen te laten controleren. En in de tour boek je al het transport. Je gaat dan met een chileense bus tot aan waar de tour begint. Daar stap je in een jeep en daar zit je drie dagen in. Je slaapt in een soort kamphuizen gemaakt van zout met allerlei mensen die ook die tour doen. Erg gezellig!

Gewoon opletten en niet zomaar met mensen meegaan.

Salta - BA (ok, andersom maar toch) lukte mij voor 180 peso, nu zo’n 35 euro. San Pedro is wel duur, om dingen te zien, te verblijven, te eten, vergeleken met andere plaatsen. Maar dat zul je wel weer goedmaken in Bolivia. Ik heb 2 maanden gedaan met 800 euro, zonder Bolivia en meer Chili (dus duurder).