Bezoek Salar de Uyuni vanuit San pedro de atacama

Hey,

Deze zomer zou ik het noorden van Argentinië bezoeken en Chili.
Ik heb gehoord dat je vanuit San pedro de Atacama een uitstap zou kunnen boeken naar Salar de Uyuni (zoutvlakte in Bolivië).
Heeft iemand dit ooit al gedaan? Hoelang duurt deze uitstap? Wat zijn ongeveer de prijzen? Is dit de moeite? Alle tips zijn welkom.

Ben ook benieuwd, want hoorde net dat als je het Atacama-gedeelte i.c.m. Salar de Uyuni gaat doen vanuit Chili dat dat duurder is dan vanuit Bolivia. Kan dat kloppen?

de trips vanuit San pedro de Atacama naar uyuni zijn iets duurder dan degene die ze vanuit Uyuni aanbieden.
Maar da’s verwaarloosbaar. San pedro is echt wel een heel mooie plek waar je ook verschillende daguitstappen kan maken
oa; valle de la luna, valle del muerte, de tatio geisers…tis ook een toffe plek om tot rust te komen
de trip vanuit S. P. de atacama naar Uyuni duren 3 dagen tot Uyuni.
onderweg kom je mooie meren, flamingo’s, prachtige landschappen tegen. DE laatste dag bekijk je de zoutvlaktes. Wanneer je terug wil naar San Pedro de atacama doe je er 4 dagen over. De derde dag 's avonds en de 4e dag rijd je in een trek terug naar San Pedro.
Prijzen weet ik niet exact. Je kan even kijken op de website van cordillera travels. Wij deden de trip met hun vanuit Sp de atacama.

Wij hebben de 4-daagse trip geboekt vanuit San Pedro de Atacama en kostte 180.000 Chileense Peses met z’n twee incl. alles. Deze prijs wordt overal gehanteerd. Er zit vervoer/eten drinken/overnachting bij. Wel moet je zelf betalen voor douane en bijv soms voor toilet in Bolivia (die er vervolgens echt niet hygiënisch uit zien!). ook kun je wat soevenirs-geld apart houden.
Maar stel je niet te veel voor qua comfort. De laatste nacht in Bolivia bijv droge spaghetti gegeten als avondeten met wat stukjes kip.
Wij hebben geboekt bij Atacama Mistica, na wat vergelijkingen overdag (op werkelijk elke meter worden trips aangeboden, dus je kunt gerust op de bonnefooit aankomen zonder reservering, dit geldt ook voor overnachting). De organisatie Atacama Mistica beviel ons erg goed. Het is Spaanstalig, maar er waren ook wat mensen bij die geen Spaans spraken. Wij reisden toevallig met een 3tal meisjes uit Mexico die zowel Engels als Spaans konden, dus die vertaalden af en toe. Zonder uitleg blijft de omgeving ook mooi, super het is niet heel vervelend als je geen/nauwelijks Spaans spreekt.
De trip is echt de moeite waard. De 4e terug-rijd-dag is niet vervelend, omdat je dan weer alles vanuit andere kant ziet. Blijft mooi.

Recente info over prijzen weet ik niet, maar wel dat dit een niet te missen stuk landschap is! Als je daar in de buurt bent, is het echt de moeite waard, ik vond het overweldigend mooi en uniek. Ik heb veel van de wereld mogen zien naar dat gebied is nog steeds wel een van de highlights van al mijn reizen.

Als je de prijs vergelijkt met een safari in Afrika (al gauw meer dan €100 per persoon per dag voor groeps-kampeersafari), valt het reuze mee hoeveel die Uyuni-tours kosten.

Inderdaad is er rond San Pedro de Atacama ook veel moois te zien. Ik vond El Tatio geiserveld ook super.

Veel plezier!

Ik heb de 3 daagde tocht vanuit San Pedro een week geleden gemaakt. Mijn toer eindigde dus in Uyuni. Cordillera schijnt één van de beste te zijn. Ik heb geboekt bij Colque en heb 70.000 pesos betaald. Colque is vrij goedkoop. Maar de chauffeur sprak geen Engels en was mijn inziens een beetje lui aangelegd. Meerdere mensen gesproken van verschillende groepen die om 4.30 uur het bed uit moesten om een zonsopgang ergens mee te maken, ik dus niet!! Hij kwam zelfs te laat op het ontbijt. Maar ook mensen gesproken die heel tevreden waren met Colque. Denk dat het prijsverschil tussen de aanbieders het verschil in kwaliteit is.