Beste reizigers.
Vanuit Argentinië(Salta) wil ik de driehoek Argentinië-Atacama-Uyuni-Argentinë maken.
Ik heb daar een goeie week tijd voor.(wel zou ik nog een rustdag inlassen in San Pedro bij aankomst)
Enige suggesties van wat ik zeker moet bezoeken?Met openbaar vervoer of excursies(zoja,ken je een aan te raden reisbureau?)?
Naar het schijnt is er een 3-daagse excursie die eindigt in Uyuni,klinkt me ideaal om dan nog een dag of 2 in Zuid-Bolivië te vertoeven in de streek van Tarija en dan verder naar Humahuaca(Arg.)
Persoonlijk zou ik veel liever in San Pedro de Atacma verblijven, is veel gezelliger dan Calama. Calama is groter en vol met arbeiders die in de dichtbij gelegen Chuquicamata mijn werken. Misschien zou je er een nacht moeten verblijven om de trein of de bus naar Uyuni te nemen. Bovendien, de meeste atracties zijn beter vanaf de San Pedro te bereiken.
Eén keer per week vertrekt er uit Calama een trein naar Uyuni. Is wel een heeeeele laaaaaangzame trein en ook erg koud op die hoogte.
Als je voor snelheid en comfort kiest kun je beter met de bus gaan.
En uiteraard kun je een excursie nemen vanuit San Pedro naar Uyuni.
De trip vanuit San pedro is volgens mij mooier. In san pedro zelf zijn ook nog een paar mooie dagtochten.
Valle de la luna en de tatiogeisers zijn zeker de moeite waard.
Dus 2 dagen san pedro, 3 dagen excursie en dan 2 dagen terug naar salta via humahuaca.
Kan iemand mij iets meer vertellen over de tour van San Pedro naar Uyuni? Gaat ie ook weer terug en hoeveel dagen moet je ervoor uittrekken?
Groetjes Emma
Als je overweegt van San Pedro de Atacama in Chili een jeeptour te boeken naar de Salar de Uyuni, neem absoluut niet PAMELA TOURS!!! Enkele dagen geleden zijn er door twee dronken chauffeurs dertien toeristen zonder water en eten vast komen te zitten in de woestijn. Ze hebben twee dagen gevreesd voor hun leven voordat een politieteam ze opspoorde, 60 km van de trail verwijderd. Ik herhaal: GA NIET MET PAMELA TOURS!
Mijn ervaring met Cordillera Travellers was wel goed!
Nog een tip: check het book of complaints in het touristoffice op het plein.
Ja, je kan veel beter in san pedro verblijven…er zijn inderdaad verschillende excursies naar: de zoutmeren, de maanvallei en El tatio (geijsers en zeer de moeite waard) De laatste excursie (El tatio) kan je beter voor t laatst bewaren…ik heb het de 2e dag gedaan van onze vakantie en werd hoogteziek en kan je vertellen dat is geen pretje!!!
Wij hebben gelogeerd in een Hostel (niet duur) en San pedro is een gezellig dorpje waar je heerlijk kunt eten!!!