Salar de Uyuni + Atacama-woestijn

Binnenkort trek ik een aantal maanden naar Zuid-Amerika. Ik wil graag de Salar de Uyuni en de Atacama-woestijn verkennen.
Nu heb ik gelezen dat je vanuit Tupiza een vierdaagse trip kan boeken door Uyuni, van Tupiza tot in San Pedro de Atacama (Chili). Nu is mijn vraag in welke mate je de Atacama-woestijn dan hebt gezien. Omvat de vierdaagse trip enkel Uyunu of ook Atacama?
Groeten!

En nog iets. Ik zou graag Lauca NP ook nog doen. Of wordt het dan te veel?
Kan ik dit dan doen vanuit San Pedro de Atacama?

Lauca NP bezoek je vanuit Putre.
De afstand tussen San Pedro de Atacama en Putre is bijna 850 kilometers.

Tupiza is Bolivia. Die tour heb ik ook gedaan. Van Tupiza naar Uyuni. 3 dagen. Erg mooi. Daarna kon je kiezen,in Uyuni blijven of naar SPdA. Ik bleef in Uyuni. Denk als je in Chili bent dat je dan vanuit daar wellicht een tour kunt boeken die expliciet naar SPdA gaat.

Dank u voor de reacties. Nu was mijn vraag vooral hoe ik dat praktisch kan regelen om ze alledrie te doen. Ik weet dus dat ik een Uyunitrip kan boeken, inclusief vervoer tot San Pedro de Atacama in Chili.

  1. Ik weet dus niet of er in die trip ook een bezoek aan de Atacama-woestijn voorzien is. Wat denken jullie?
  2. Is het wel slim om eerste naar San Pedro de Atacama te gaan om dan naar Lauca NP te gaan? Lauca NP ligt namelijk meer noordelijk. Het lijkt mij dus een omweg.
    Daarnaast vroeg ik mij ook af of:
  3. Het wel slim is om zowel Uyunu, als de Atacama-woestijn en Lauca NP te doen. Of lijkt het allemaal op elkaar?

De trip van San Pedro naar Uyuni gaat rechtstreeks naar de grens met Bolivia.
In Uyuni kun je een bus nemen naar Oruro en vandaar de bus naar Arica en uitstappn bij Putre.
Ik neem aan dat je het ook vice versa kunt doen?!?!??

Ik heb ook de tour vanuit Tupiza gedaan super vet!!! Ik heb de woestijn niet meer gedaan omdat dat dezelfde omgeving was en voor mij niet meer iets toevoegde. Wel moet je echt paardrijden in Tupiza super mooi!!!