+/- 8 dagen Bolivia

Hallo mensen,

Wij combineren een reis door Peru met Bolivia. Uiteindelijk hebben we maar een dag of 8 in Bolivia (we vliegen vanaf La Paz naar Europa terug). Wat is dan de beste route? We zijn in Bolivia eind augustus.

la Paz - Salar de Uyuni - Sucre - La Paz

  • Is dit haalbaar in zo’n korte tijd?
  • Is het realistisch te denken dat je op dag 1 aankomt in Uyuni en dag 2 kunt beginnen aan de tour door de Salar?
  • Wat is de beste/snelste manier om vanaf de Salar in Sucre te komen?

Ik hoor graag jullie tips!

Groetjes, Kirsten

Is mogelijk. Voor het reizen naar Uyuni vanuit La Paz hebben we de vlg. pagina aangemaakt, zie How to get to the Uyuni Salt Flats in Bolivia - Ruta Verde Tours
Na de 3 daagse Uyuni tocht kun je nog een bus nemen naar Potosi (6 uur rijden. Of -en dat raad ik aan na een lange 3 daagse Uyuni tour- de volgende dag naar Sucre reizen met de bus vanuit Uyuni (9 uur). Je komt sowieso langs Potosi.
Vanuit Sucre kun je vliegen of met de bus naar La Paz. Mocht je nog vragen hebben laat het ons weten. info@rutaverdebolivia.com

Mvg, Gijs Dijkshoorn

1 like

Hoi Gijs, dank je voor je reactie, daar hebben we wat aan!

Groetjes, Kirsten

Hoi Gijs,

Toch nog een vraagje: ik heb jouw site bekeken en lees dat de nachtbus van La Paz naar Uyuni om 07.00 uur aankomt in Uyuni. Is het reeel om te denken dat we dan dezelfde dag nog aan de drie-daagse Uyuni tour kunnen beginnen?

Zijn de nachtbussen in Bolivia ook de zgn. slaapbussen, zoals deze in Peru te boeken zijn?

Groetjes, Kirsten

De tours beginnen op dag 1 rond 10.00 dus je hebt alle tijd. Dit zijn overigens de tours met gedeeld transport (max 6 klanten in 1 auto) en zeer basic hostels. Wij bieden tours aan met prive transport en betere tayka hotels (3 day Uyuni Salt Flats Tour - Ruta Verde Tours). Voor deze tours is het wel noodzakelijk vooraf te reserveren zodat we beschikbaarheid kunnen garanderen. Voor een tour met gedeeld transport en basic hostels kun je direct in Uyuni terecht. Operators werken dan samen om hun jeeps ’ vol’ te krijgen.
De bus van La Paz naar Uyuni van Todo Turismo is ok, de weg is het probleem. Circa 7 uur van de 10 uur totaal is over een onverharde weg. Echt comfortabel wordt het dan nooit.

Groeten! Gijs

Hoi Gijs, dank je!! Ik wil graag een offerte aanvragen. Op welk mailadres kan ik jou bereiken, dan kan ik je onze wensen aangeven obv je dan de offerte kan maken.

Groetjes, Kirsten

Is het niet zo dat een retourtripje uyuni 4 dagen duurt ipv 3?
Dezelfde trip vanuit san pedro de atacama in ieder geval wel. een enkeltje san pedro-uyuni duurt daar 3 dagen en een retourtje san pedro-san pedro 4 dagen.

Zowel voor Uyuni - Uyuni als San Pedro - San Pedro als Uyuni - San Pedro en vice versa zijn er 3 en 4 daagse tours. Alleen bij tours met gedeeld transport ben je afhankelijk van of er genoeg aanmeldingen zijn voor de tour die je wilt doen. Wij doen alleen tours met privé transport en deze kunnen alle dagen van de week beginnen als we maar genoeg tijd hebben om het te regelen.

Hey Hazebroek,

Wat leuk dat je naar Peru gaat bijna! Je zal er vast een hele leuke tijd hebben. Ik denk dat je plan wel te halen is maar dan zou ik wel met een georganizeerde tour meegaan.

Hoe zit het verder met je Spaans? Celas Maya is een organizatie die online lessen aanbieden via Skype en bieden een gratis proefles aan met een guatemalteekse leraar. Als je het leuk vind kan je meer uren kopen en kan je je voor bereiden op je reis naar Peru. Het zou wel leuk zijn als je met de lokale bevolking kan praten. Als je geintereseerd ben moet je op het volgende woord klikken dan ga je automatisch naar de website celasmaya

Alvast heel veel plezier gewenst! Ik hoop dat je een leuke tijd zal hebben in Peru!