Waar kan je het beste heen gaan als je wilt...

Hoi,

Ik wil samen met 2 vrienden in december voor 2 weken naar Thailand gaan.
wij willen daar niet gaan rond trekken, maar vanuit één centraal gelegen hotel diverse dingen gaan ondernemen.
zoals:

olifanten tocht
een national park bezoeken
naar een schietbaan
winkelen/ uit eten
thaiboks gala (en zelf een dag mee trainen in een kamp)
naar een mooi strand

naar welke stad kunnen wij het beste gaan, en wat zijn een beetje goede hotels? (ervaring)

alvast bedankt.

MVG Ralph

Jemig…
olifanten tochten vind je overal, maar de mooiste in het Noorden
Nationale Parken vind je ook overal, maar de mooiste op het plateau van Korat en tegen de Birmese grens
Winkelen en uit eten kun je overal (Thais), op zijn Westers uit eten ben je aangewezen op de toeristische gebieden
Thaiboks gala’s: heb ik geen kaas van gegeten, maar in mijn dorp zit wel een Thaiboks stadion en opleidingscentrum
een mooi strand…op de eilanden en Hua Hin en Phuket
goede hotels in alle rangen en standen vind je ook overal

Persoonlijk lijkt Bangkok me niet de plek om 2 weken te vertoeven.
Vanuit Pattaya kun je alle kanten op, alleen daar is het strand in December wat minder.
Hua Hin is wat stilletjes en Phuket is als Pattaya, alleen duurder.
Je kunt natuurlijk ook deze keer in het Noorden verblijven; zeer mooie natuur, wandel- en fiets mogelijkheden, trekking mogelijkheden en mooie hotels, alleen geen strand.

Waarom moet je op 1 adres slapen de dingen die je wilt liggen vaak op een behoorlijke reis afstand dan moet je die 2 keer op een dag af leggen lijkt me zonde van de tijd en een over nachtings plek is in Thailand vaak zo geregeld
pattaya vindt ik persoonlijk helemaal niks er zijn zat andere mooie strand plaatsen
Groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Phuket trekt mij ook meer als pattaya.
Maar vanuit Pattaya kan je meer dingen onndernemen.

ik zou zelf wel willen verkassen na één week maar mijn vrienden zijn daar geen voorstander van.

zal eens kijken of ik ze kan strikken voor één week Phuket en één week Pattaya :smiley:

Ook zouden wij graag een full moon party mee willen maken, of worden die alleen op Koh Phangan gehouden???

het noorden wil ik graag nog een keer naar toe maar dan voor een week of 4 om daar rond te trekken, lijkt me geweldig!

Thaiboxing stadiums:

Stadiums in Thailand

About Thai Stadiums

There are many stadiums throughout Thailand. Unlike mnay other countries, in Thailand, the home of muaythai, there are permanent stadiums dedicated to showcasing the sport. Bangkok, the capital of Thailand, has the most stadiums and is where the best fighters fight their way to the very top. Of all the stadiums in Bangkok two others are regarded up all others. These are Lumpinee Stadium (Also spelt Lumpini) and Rajadamnern Stadium (also spelt Ratchadamneorn, amongst other ways).
Fighting muaythai is a way of earning a living for many many Thais and Lumpinee and Rajadamnern champions are regarded above all others. The Thai’s being a small people do not have as many weight classes as say international boxing at these stadiums. At Lumpinee they have championship titles up to 147lbs, and at Rajadamnern up to 160lbs. Though both stadiums will hold fights at heavier weights.
List of Bangkok Stadiums

**Lumpini Stadium **
Rama IV Road, Bangkok
Tel: (662) 252-8765, 251-4303, 253-7702, 253-7940
Fight Nights: Tuesdays and Fridays from 6.30 p.m, Saturday afternoons 5-8 p.m., Saturday nights from 8.30 p.m.
Ticket prices: 500, 1,000, 1,500 Baht (ringside)

**Ratchadamnoen Stadium **
Ratchadamnoen Nok Avenue
Tel: (662) 281-4205, 280-1684-6
Fight Nights: Mondays, Wednesdays, Thursdays, Sundays, starting at 6.30 p.m.
Ticket Prices: 500, 1,000, 1,500 Baht (ringside); special discount on Sunday nights

**Channel 7 Stadium **
Behind the old Northern Bus Terminal (Morchit), opp. Chatuchak Park, Bangkok
Tel: (662) 272-0201
Fight Schedule: Sundays, from 1.45 p.m., third Wednesday of each month starting at 12.00 noon.
Ticket prices: Free admission

**Rangsit Stadium **
336/932 Prachathipat Road, Rangsit, Pathumthani
Tel: (662) 992-0099
Fight Nights: Wednesdays & Thursdays from 8.30 p.m.
Ticket Prices: 110 (women only), 220 Baht
Rangsit is famous for holding international girl fights.

**Samrong Stadium **
Samrong Road, Samutprakarn (just East of Bagna District, Bangkok)
Tel: (662) 393-3592
Fight Nights: Fridays and Sundays, from 8.30 p.m
Ticket Prices: 100 Baht for women, 200 Baht for men

**Omnoy (also spelt Omnoi) Stadium **
74 Moo 12 Tumbon Omnoy, Amphoe Krathumbaen, Samutsakorn
Tel: (662) 420-4317
Fight Schedule: Saturdays from 11.45 a.m.
Tickets: 200 Baht

**International Stadium, Chachoengsao **
23/22 Moo 6 Thepkunakorn Road, Tumbon Sothorn, Amphoe Muang, Chachoengsao
Tel: (66-38) 821-746-50
Fight Schedule: Sundays, from 4.00 p.m.
Tickets: 200 Baht

Lumpini stadium is het mekka voor Thaiboxing heeft ook een winkel waar je diverse benodigde artikelen kunt kopen voor de sport, kunnen je ook wel helpen aan een schooltje waar je wat kunt sparren.
Of anders naar Ubon Rachatani K.R.S Gym, zie link beneden.

http://www.krsgym.com/Pages/about.html

vanuit Ao Nang kan je dit allemaal doen alleen vind ik de natuur parken in het noorden mooier maar het is allemaal goed te doen vanuit ao nang

groet dirk

Phuket.

Phuket is een goede plek idd.

Overigens wel errug zonde dat jullie tijdens jullie verblijf niet gaan rondreizen, maar enkel op 1 plaats willen blijven…maar ja, das jullie keus natuurlijk. Twee weken is ook niet erg lang…zou het dan iig combineren met een paar dagen Bangkok.

Volgens mij kan je idd het beste naar Phuket komen. Er zijn diverse dagtrips waaronder die welke jullie willen doen. Een mooie trip zou b.v. kunnen zijn naar het Khao Sok National Park en daar 1 of 2 nachten verblijven. Ook een olifanten trek is daar heel bijzonder (ca. 2 uur). Thai boks gala kan je op Patong of in Phuket town meemaken en een dag trainen kan ook in Patong. Er zijn meerdere schietbanen op Phuket met een enorm assortiment aan wapens, pistolen en geweren, ook kleiduiven schieten kan je doen. Winkelen kan in diverse shoping malls of in de kleine winkeltjes langs de weg. Een mooi strand op Phuket is o.a. Kamala Beach. Voor accommodatie kan je hier ook goed terecht. thai.style.apartments @ gmail.com of info @ duikenthailand.com kunnen je verder helpen. Naast de trips die je noemde kan je ook nog Quad rijden, zeilen, duiken, snorkelen, naar de film, berg beklimmen, zee kajakken, mountain biken, meedoen met de Hash loop, vissen, speedboat tripjes maken, scooter huren en zelf rond rijden, biertje drinken zo kan ik nog wel even doorgaan, ha, ha.
Veel plezier in elk geval.
Groet, Chris