Hallo Canada-gangers, wij (jong gezin met 1 kindje) overwegen en zijn orienterend op een emigratie naar Canada. Wij zitten absoluut nog in de beginfase dus alle info is welkom. Maar de eerste vraag die bij ons opkwam is: op welk vakgebied of in welke branche zit Canada nu te wachten? Wij neigen naar een campground met outdooractiviteiten in laidbackstyle met allerlei vormen van nevenactiviteiten and things to do…
Het campingidee klinkt erg tof!
Ik denk niet dat hier een ‘officiële’ grote vraag naar is. Je zou hoogstens kunnen immigreren als Entrepeneur/Investor, maar daarvoor moet je een flinke spaarrekening hebben (300.000 dollar of zoiets).
Iedere provincie heeft een eigen lijstje met beroepen waar behoefte naar is, dit zijn de provincial nominees. British Columbia heeft toevallig binnen de Provincial Nominees Program een eigen entrepeneurs class voor immigranten die een eigen bedrijf willen starten, dat interessant kan zijn voor de ontwikkeling van de provincie. Als je een mooi ondernemersplan kan schrijven, kun je misschien daarmee binnen geraken. Wellicht iets met groen ondernemen en educatieve elementen in het activiteitenprogramma. Ik ben echter niet helemaal op de hoogte van hun eigen provinciale eisen, dus daar zul je zelf meer over moeten lezen op WelcomeBC.ca.
weet je dat zeker jurjen?
want ik heb ergens gelezen dat je als investor minimaal c$1,6 miljoen dollar moet hebben, en daarvan minimaal c$400.000 moet investeren in canadese fondsen
en ik meende dat als je een eigen bedrijf wilde beginnen dat je dan minimaal c$300.000 moest hebben om kans te maken, zodat je jezelf een tijdje kon redden om een bedrijfje op te bouwen
nou heb ik weinig tijd om mijzelf op dit moment op te zoeken,
maar dat is voor zover ik het mij kan herinneren.
inderdaad een leuk idee om een camping te beginnen,
maar ik denk eerlijk gezegd niet dat daar mensen voor gezocht worden in Canada,
en een camping is heel erg seizoens gebonden, wat waarscheinlijk ook niet echt mee zal helpen.
als je nou rond een gebied zoekt wat veel zomer en winteractiviteiten heeft, dan zal dat waarscheinlijk beter klinken,
en dat je banen creëert voor canadesen dat zal ook wel goed in de smaak vallen,
maar toch denk ik inderdaad om iets zelf te beginnen moet je een behoorlijk zakcentje hebben,
en het zal denk ik ook wel niet de gemakkelijkste weg zijn