Hoe kom ik in Vancouver te wonen

Ha er zijn dus meer mensen zoekende naar een nieuw leven in Canada. Ik heb het plan om met mijn vrouw en dochter te emigreren naar Vancouver Canada. Dat is niet makkelijk. Ik zoek mensen met de zelfde plannen en mensen die mij van de juiste informatie kunnen voorzien. Dit is mijn eerste stap en mijn 2e stap zal de emigratiebeurs in Nieuwegein zijn.
Wie kan ons helpen aan informatie en emigratie?

Heb je jezelf al ingelezen? Onder welke ‘class’ wil je emigreren?

Er is een hoop informatie beschikbaar, maar het ‘leuke’ van de hele procedure is dat je er zelf ook moeite in moet stoppen. :wink:

Begin eens te lezen op de website van de immigratiedienst (http://www.cic.gc.ca). We kunnen beter gerichte vragen beantwoorden hier. :slight_smile:

1 like

Klopt,

De eerste vraag is, hebben ze je in Canada nodig? Ze laten niet zomaar mensen binnen en het belangrijkste dat je moet hebben is werk of een hele goede kans op werk. Dus een baanaanbod van een Canadese werkgever die je aanvrag wil ondersteunen of je moet een ‘skilled worker’ zijn. Meer daarover op de website die Jurjen gaf. Je kan ook eens rondsurfen op dit forum want er is al veel gezegd.

Mocht je je eigen bedrijf willen beginnen hier dan geven ze je alleen een werkvergunning als je meer dan 400.000 dollar gaat investeren in dit land dus voor jezelf een adviesbureau opzetten geeft je geen werkvergunning.

En heb je een baan, zeg hem nog niet op want het kan wel een tijdje duren voordat je een ticket kan boeken.

1 like