Werken En Wonen In Canada

leeg

Originally posted by wilma1@27-11-2003, 12:23:45
** Ik ben 45 jaar en zoek een iemand die ook van plan is in canada te gaan wonen. Hebben jullie nog tips? **

Ja, zelf ben ik bezig om deze winter in canada te zitten maar het is :blink: moelijk dingen via internet te regelen. Heel veel vvv kantoortjes hebben een website en dat werkte heel goed. voor mij.

elizabeth.

Niet zozeer om te werken maar wel om te wonen wil ik naar Canada gaan. Niet verkeerd begrijpen, gewerkt heb ik hier al een leven lang en nu wil ik het wat rustiger aan doen. Daar heb ik ruimte voor nodig, wat ik hier niet vinden kan in dit overbevolkt apenland (België

hallo Guy,

Aangezien we dezelfde plannen hebben kunnen we misschien samen wat informatie uitwisselen? Hoe kan ik het beste met je in contact komen? (e-mail, tel.nr???)

wilma,

ik weet niet in hoeverre je al onderzoek hebt gedaan om te kunnen emigreren naar Canada, maar dit gaat helaas niet zo makkelijk hoor. Canada hanteert een puntenstelsel waarin je minimaal 70 van de 80 punten moet kunnen halen om daar permanent te kunnen wonen en werken. En dat is pas als je hebt aangetoond dat je de taal spreekt (voor als je naar het Frans-talige gedeelte wilt) en als je een beroep uitoefent waar men zelf niet genoeg eigen mensen van heeft. De Canadese regering beschermt hun eigen mensen heel erg en zal dus dezen altijd eerst de keuze geven om een baan te vervullen daar. Dus als de daar al genoeg mensen voor hebben kom je niet binnen. Ondanks de grootte van het land en de ruimte laten ze niet zomaar mensen binnen in hun land. Maar inieder geval succes, ik hoop dat het je lukt.

Ook wij willen heel graag permanent naar Vancouver en alle tips en trucs zijn van harte welkom :rolleyes: .

Wat leuk om via dit forum met verschillende mensen in kontakt te komen die dezelfde wens hebben.

Ik zie weliswaar dat het laatste bericht alweer van een tijdje terug is, maar er zijn vast meer mensen die met hetzelfde idee rondlopen.
Wellicht kunnen we elkaar helpen met het uitwisselen van informatie, etc. :slight_smile:

Groetjes, Viviane

hallo Wilma,

Ik ben 45 en mijn vrouw 38. Ook wij hebben plannen om richting Canada te verhuizen met onze 2 kinderen.
Dat zal binnen 2 jaar zijn. op 12 maart gaan wij naar de emigratiebeurs in Nieuwegein. Daar schijnt alle info te zijn die je maar kunt vinden.
In ieder geval spannend.

Hallo Allemaal Ik Wil Graag Werken En Wonen In Canada Niet In Het Frans Talig Gedeelte. Eiemand Ervaring Uitwisselen? Of Eventueel Info Is Van Harte Welkom Dank Jullie Wel
[EMAIL=“hartopluchtenisopgelucht@hotmail.com”]