Hoi ik ben Diane. Mijn man en ik willen volgend jaar voor een half jaar maximaal naar Canada. We willen graag in Prince George een huis huren en daar ook werk vinden voor mijn man. Mijn man is in Nederland zelfstandig ondernemer. Hij wil daar in ieder geval alles aanpakken.
We hebben 2 kleine kinderen dus het is best een onderneming.
Wie kan ons helpen, hoe vinden we werk en woonruimte, daarna kunnen we verder met de werkvergunning.
Hey Diane,
Denk dat de eerste prioriteit het vinden van werk zal moeten zijn. Zonder een werkgever in Canada krijg je geen werkvisum. Hoewel het krijgen van zo’n visum in Canada iets makkelijker is dan in Amerika is het nog steeds heel moeilijk. Waarom zou een Canadese werkgever moeite gaan doen met visums etc voor een nederlandse werknemer als hij een canadees kan aannemen. Ik wil je niet ontmoedigen maar het is gewoon erg moeilijk. Er bestaat zoiets als een working holiday program (1 jaar werken en reizen in canada) de maximale leeftijd is 30. Misschien komen jullie daar nog voor in aanmerking? Anders is het op internet, via kennissen, kranten etc naar een baan zoeken!
Succes!