Wij willen graag meer informatie over het werken en verhuizen naar Canada.

Graag zouden wij België willen verlaten we twijfelen eigenlijk tussen Amerika en Canada om naar daar te verhuizen. Het meeste wat ons afschrikt is werk vinden… Mijn vrouw staat in de zorgsector en ik heb ervaring bij Defensie en 6 jaar verkoopervaring ook hebben we een zoontje van bijna 2 jaar en een 2 de opkomst.

Kan iemand wat er woont of geweest is wat meer uitleg en tips geven?

Dank u.

Werk vinden moet u niet afschrikken.
Ten eerste kan je werk vinden op een plaats waar je bent, dus je zou in het land van keuze moeten zijn voor sollicitatie gesprekken etc.
Dan moet je ook nog een goed berekenen wat emmigreren kost. met 3 / 4 personen kan het al snel oplopen to zo’n 12.000 eurootjes.
Ik denk dan aan de benodigde vergunningen, vliegtickets, verhuizen van meubelen, aankoop van een klein autootje wat op somige plaatsten echt onmisbaar is, een nieuw rijbewijs halen, meer huur betalen voor een huis enz.
verder moet je natuurlijk eerst ook wel een keuze maken. Amerika is nogal wat anders dan Canada, en beide landen zijn zo oneindig groot dat de verschillen in 1 verhaaltje niet uit te leggen zijn.

Wat het belangrijkste is: eerst een goedgekeurde baan vinden en krijgen, dan de benodigde vergunningen ontvangen, en pas dan ben je welkom aan deze kant van de oceaan.

suxess,