Druk bezig met het uitstippelen van de reisroute, wil afwisselend natuur, cultuur, stad, fietsen, trekking, homestay, etc…maar ergens, het liefst aan het eind voordat we weer terugvliegen vanuit HCMC moet er liefst nog een paar dagen ultiem hangmathangen, cocosnoteen leegdrinken, ultiem blauwe zee , wuivende palmen…ala bottle beach kog pangangh Thailand jaren geleden. Ik kwam ergens iets tegen van palmeneiland buurt Nha Tran (oid) maar kan het niet meer vinden. heeft iemand voor ons de ultieme tip? We reizen maand juli 2014, dus al over paar weken met drie tieners
Hoi Jolinde,
IK las dat je ook naar Ho Chi Minh City gaat,sta de Cu Chi tunnels ook op je programma om te bezoeken?( 40 km verwijderd van de stad)
Nou je bedoeld waarschijnlijk Nha Trang? het ligt op ongeveer 8 uur rijden van Ho Chi Minh Stad en is ook bekend als een van de beste plaatsen in Vietnam voor snorkelen en duiken.
Nee Nha Trang is het niet, dat spreekt me niet heel erg aan. Maar ik geloof dat je vanuit Nha Trang met een bootje verder zou moeten kunnen…en dan…mooie ontdekkingen…Palmeneiland met mooie bungalowtjes onder de palmenbladeren, zoiets.
En ja de tunnels,…het verhaal is indrukwekkend en zal daar zeker aandacht voor hebben, maar om nou met hordes toeristen naar tunnels, die notabene zijn 'herbouwd om qua maatvoering te passen bij grote westerse toeristen, mwaw…daar heb ik niet zoveel mee.
Heb het inmiddels gevonden: Whale Island met de pendelbus 2 uur vanaf Nha Trang. een piepklein bounty-eilandje met maar 1 resort met basic bungalows.
Klinkt idyllisch, ook best mooie foto’s maar reviews op tripadvisor toch wat wisselend. Ach volgens mij moet je vooral mazzel hebben met het weer, maar dan zal het best heerlijk zijn voor paar daagjes. in de periode dat ik 2 bungalows nodig heb zijn ze al volgeboekt… Iemand nog een andere leuke suggestie?
Hallo Jolinde,
Ben benieuwd waar je gekeken hebt voor Whale Island?
Maar misschien is Cham Island iets?
gr.
Ton.
hoi Ton,
Ben je wel eens op Cham Island geweest?
gr natasja
Hallo Natasja,
Ja, ik ben er geweest.
Ik heb er echter nog nooit overnacht.
Maar vond het wel een aardig eiland en heb me ook goed vermaakt.
Ook een prima strand en je kan er , voor vietnamese begrippen goed duiken.
Maar kan niet tippen aan Phu Quoc, Whale Island, Con Dao bijv.
gr.
Ton.
Maar over Whale Island lees je niet de leukste berichten…