Hallo Duke,
Jammer dat Nha Trang je niet bevalt.
Ik kan jouw ervaring niet bevestigen, na 8 x Nha Trang nog nooit iets overkomen.
Ook lees ik op deze site hier weinig over dat er mensen iets is over komen.
Natuurlijk kan er wel iets gebeuren, maar dat kan overal ter wereld.
Dus je moet niet opzichtig met dure dingen rondlopen, 1 kwade geest kan je vakantie verpesten.
Maar Nha Trang is volgens mij veel veiliger dan dan menige stad in Nederland.
Maar ik vind wel Nha Trang iets meer te bieden heeft dan alleen snorkelen en duiken.
Denk dan bijv. aan de springs de pagades, chamtowers, monkey island.
Ja, er zijn russen, maar daar heb ik me al mee verzoend , want die kom je tegenwoordig overal ter wereld tegen. Wist overigens dat Vin Pearl in het bezit was van een rus en deze dus veel reclame maakt in Rusland voor zijn resort en dus ook voor Nha Trang?
Vind het overigens ook helemaal niet vreemd dat je in Nha Trang Vietnamezen tegenkomt, die in hun eigen land op vakantie gaan.
De russen zitten tegenwoordig op alle populaire kustplaatsen en zijn daar altijd oververtegenwoordigd. In Mui Nee moet je zoeken op de menus naar het engels, alles is in het russisch.
Voor Danang gaat hetzelfde gelden; 15000 russische touristen per maand komen hier nu naar toe om in de nieuwe hotels in Danang vakantie te vieren; de gidsen worden omgeschoold van het engels naar het russisch.
Idem voor Phu Quoc.
Maar dit geschreven te hebben, mijn hotel voor Nha Trang is altijd "Nha Trang Lodge " buurman van het Sheraton. Pal aan het strand , alleen gescheiden door een weg en een mooi strand.
Alleen voor suzan is het misschien raadzaam, zoals eerder geschreven, om wanneer ze strand wil deze te pakken in Mui Nee. Bijna 95% kans dat ze dan goed weer heeft, alleen het nadeel is dat de zee na 11 uur wat onstuimig wordt en je niet echt goed kan zwemmen.
Wordt meer wat worstelen met de golven.
Dus Suzan,
Wanneer je naar Nha Trang wilt, is een geweldig gebied met mooie omgeving, niet van tevoren vastleggen voor een strandvakantie. wel voor de omgeving en het uitgaan dat ivm het niet altijd mooie weer in jouw periode. Is het weer wel perfect en ben wat flexibel dan is het helemaal perfect daar.
Voor Danang en Hoi An zou ik niet in jouw periode gaan voor een strandvakantie.
Ben daar ( Hoi An ) nu 5 x geweest in Januari en de temperaturen zijn niet boven de 23 uitgekomen overdag en met veel wind. Maar 2013 kan het anders zijn natuurlijk, wie zal het zeggen.
Ik hoop dat ik wat nuance heb kunnen aanbrengen op de reactie van Duke, en je niet laat afschrikken.
Stiekem hoop ik dat Coren wilna ook willen reageren, want geloof dat Nha Trang hun ook wel bevallen is en je zo ook van anderen hun ervaring over deze stad verneemt.
gr.
Ton.