Dit jaar willen mijn vriend en ik graag naar Portugal op vakantie. We willen omstreeks begin september voor twee weken naar een hotel op basis van halfpension/all inclusive. Welke plaats is een aanrader om naartoe te gaan? Wat wij belangrijk vinden is een mooi strand, gezellig centrum met voldoende winkeltjes/restaurantjes/terrasjes. We willen graag een auto gaan huren om de omgeving te gaan bekijken. Graag hoor ik van jullie!
Lissabon is ten eerste natuurlijk een geweldige stad. Strand in de buurt en met de auto kun je naar prachtige plekjes rijden waar het niet zo toeristisch is. Zelf had ik geen auto dus heb alles met openbaar vervoer gedaan.
Ik ben vanuit Lissabon naar het Noorden gereisd en in een oud klein vissersdorpje geweest genaamd: Viana do Castello.
Heerlijk rustig, mooie natuur, bergen, zee etc.
Ook ben ik in coimbra en porto geweest. Leuke steden voor 2 dagen ofzo maar niet om twee weken te zitten.
In het zuiden rond Faro is veel touristisch strandgebied.
Als ik jullie was zou ik eerst een paar dagen naar Lissabon gaan. Leuke hotels, cultuur, restaurant, heeeeeel veel leuke winkels en nog veel meer. Van daaruit kun je alle kanten op waar je maar zin in hebt.
Susie123, heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Zo te lezen heb jij het erg naar je zin gehad in Portugal!
Wij willen toch het liefst naar de Algarve, dan kunnen we vertrekken van een regionale luchthaven bij ons in de buurt. En dan de hele zuidkust met de auto gaan bekijken. Heb alleen geen idee welke badplaats het leukst/gezelligst is. Ben je ook in de Algarve geweest? En wat vond je daar het leukst? Ik heb zelf alleen Praia da Oura tot nu toe gezien.
Aan de Algarve heb je meerdere plaatsen die erg interessant zijn om eens te bezoeken.
Albufeira is een leuke plek om een paar dagen te verblijven en vanuit daar kun je meerdere dingen ondernemen bijvoorbeeld een dagje shoppen in Faro waar een schitterend winkelcentrum is maar waar je ook heerlijk kunt eten.
Albufeira heeft een oud en een nieuw gedeelte en beide zijn een bezoek zeker waard; het nieuwe gedeelte vooral om uit te gaan het oude gedeelte is echt leuk om rond te wandelen.
Het oude Albufeira is in een kom gebouwd en het nieuwe ligt er allemaal omheen.
Verder kun je vanuit Albufeira Olhos d’Agua bezoeken, en wat zeker de moeite waard is is het plaatsje Lagos wat meer aan de West kant ligt en dit kun je heel mooi combineren met Cabo St. Vincent waarvan ze vroeger dachten dat daar de wereld ophield vooral een aanrader met zons ondergang.
Qua accomodatie is er keuze genoeg van camping tot Sheraton, van eenvoudige appartementen tot compleet ingerichte het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
Ik hoop dat je zo een beetje een idee hebt gekregen en als je vragen hebt hoor ik ze graag, ik heb zelf een half jaar aan de Algarve gewoond.
He Emigreren, bedankt voor je reactie! Wat leuk dat je een tijd in de Algarve hebt gewoond!
Kun je misschien ook iets vertellen over Praia da Rocha? Is dat een leuke plaats? Albufeira lijkt me ook wel erg leuk, heb je nog tips qua goede hotels daar? Is er in de omgeving genoeg de doen/zien/beleven om twee weken naartoe te gaan?
Praia da Rocha (daar heb ik gewoond) is ook erg leuk vooral is er meer te doen als het om uitgaan gaat, maar ik zelf vind Albufeira stukken leuker qua sfeer en bevolking maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Vooral omdat je in de omgeving van Albufeira veel meer kan doen.
Ik weet genoeg leuke en goede accomodaties in Albufeira en ook over Praia da Rocha kan ik je wel advies geven, maar dit hangt natuurlijk helemaal van je wensen af…
In ieder geval kan ik je in Albufeira Hotel Cerro Alagoa van harte aan bevelen, dit is een mooi Hotel met ontzettend lief personeel. een goede en vrij rustige ligging en op loopafstand van winkels en een grote supermarkt. Ook kun je naar het oude centrum en strand lopen en als je over een auto beschikt is het helemaal top!
En hihihi ik vind 2 weken veel te kort om naar Albufeira te gaan ik heb in een half jaar nog niet alles gezien… (ik kom er net vandaan ben er met de kerst geweest)
Natuurlijk ken ik nog veel meer hotels als je dat wilt weten hoor ik het graag!
He Brenda, hoe ben je zo in Portugal terecht gekomen als ik vragen mag? Lijkt me wel een geweldige ervaring hoor!
We willen in ieder geval een hotel dat lekker centraal ligt, dichtbij het centrum en het strand. Vorig jaar hebben we een all-inclusive hotel geboekt en dit is wel erg goed bevallen. Dus daar lopen we wel weer aan te denken…Morgen ga ik een paar reisgidsen halen en eens wat hotels bekijken. Vorig jaar hadden we een hotel op het oog, maar weet niet meer welke het was. Zal het eens opzoeken, misschien ken je het wel.
He Brenda, hoe ben je zo in Portugal terecht gekomen als ik vragen mag? Lijkt me wel een geweldige ervaring hoor!
We willen in ieder geval een hotel dat lekker centraal ligt, dichtbij het centrum en het strand. Vorig jaar hebben we een all-inclusive hotel geboekt en dit is wel erg goed bevallen. Dus daar lopen we wel weer aan te denken…Morgen ga ik een paar reisgidsen halen en eens wat hotels bekijken. Vorig jaar hadden we een hotel op het oog, maar weet niet meer welke het was. Zal het eens opzoeken, misschien ken je het wel.
Ik was kort gezegd (toen ik op vakantie was in Portugal) verliefd geworden op de bevolking en het land… Ik ben via een vriendin van mij die er toen als hostess werkte terrecht gekomen en heb er een tijdje in een groot hotel in Praia da Rocha gewerkt. De mooiste tijd van mijn leven kan ik wel zeggen!!! B)
Tja ik zelf zou dus niet kiezen voor all-inclusive omdat je kunt eten voor 10€ per persoon met alles erop en eraan en er zo ontzettend veel keuze is waar je zoooo heerlijk kunt eten. Portugezen lunchen ook altijd erg uitgebreid en het is dan altijd erg gezellig in de vele restaurantjes.
Maar als je wel all-inclusive wilt; ik ken de meeste hotels wel in Albufeira en Praia da Rocha. De meeste appartementen zijn ook erg luxe en is ook erg goed te doen.
In Hotel Cerro Alagoa kun je wel Halfpension boeken en het eten is hier prima en gevarrieerd, tussen de middag zou je dan in de Bar van het Hotel kunnen eten wat qua prijs ook goed te doen is, of in het naastgelegen Riviera waar je ook heerlijk kunt lunchen.
Tevens zijn er een paar Nederlandse restaurants als je dit prefereert natuurlijk…
Zo uit mijn hoofd weet ik dat Paraiso de Albufeira ook all-inclusive aanbied dit is ook een erg goed complex.
Ik zou in ieder geval Sudtours, Oad en de Neckermann brochure halen morgen.
Ben ik weer
Heb 't inmiddels even opgezocht en het hotel dat ons vorig jaar wel wat leek is Auramar aan de rand van Albufeira. Het ligt op een rots waardoor je een heel mooi uitzicht hebt over de zee.
Ben benieuwd of je het kent. Ondertussen zoek ik lekker even verder.
Ja Auramar ken ik wel, prima Hotel ook voor all-in maar het personeel wat daar werkt kan soms een beetje chagerijnig zijn maar verder niets mis mee! Mooie ligging ook!
Okay, die houden we dan in ieder geval even in ons achterhoofd. Ondertussen zoeken we nog lekker even weer verder. We willen toch pas begin september gaan dus hebben nog even de tijd. Maar vindt Portugal een ontzettend mooi land, dus denk dat we daar al wel een beetje uit zijn. Voorgaande twee jaar zijn we naar Mallorca geweest maar dit willen we toch graag iets anders.
Nou ik ben erg benieuwd wat het zal gaan worden en inderdaad duurt het nog even voordat jullie gaan. Maar voor je het weet is het september en loop je lekker in de Portugese zon… B)
Ja en Portugal is een supermooi land!
Succes met uitzoeken en ik hoor graag van je wat het is geworden!
Kan niet wachten! Maar eerst in juni nog ff een weekje Turkije!
Wat zijn jouw eigen plannen eigenlijk voor dit jaar? Ook weer richting Portugal of heel iets anders?
Ik ga in ieder geval nog een keertje naar Portugal maar dat wordt waarschijnlijk september/oktober, of een weekendje in maart/april.
Met de kerst ga ik een week naar vrienden in Spanje en dan misschien ook in combinatie met een weekje Portugal.
Spanje en Portugal vind ik beide geweldige landen en ook andere landen zijn leuk maar ik blijf altijd terug gaan naar Spanje en Portugal.
Ik ben net terug uit Portugal en het was er heerlijk, het weer overdag 18-20 graden en zonnig en dat met de kerst B) alleen de nachten waren behoorlijk koud maar ja mij hoor je niet klagen hoor!
Ook ga ik vast nog wel iets van een stedentrip maken, ik wil graag naar Rome of naar Praag.
Ook al zo reislustig dus
Je hebt dus nog lekker wat in het vooruitzicht dit jaar! Heerlijk he, al die plannen maken! M’n vriend vindt het allemaal wel goed, dus die laat het zoeken mooi aan mij over, nou ja, is ook best leuk om te doen natuurlijk
Heerlijk om de kerst in de zon door te brengen! Heb je heel wat mooier weer gehad dan wij hier!
Ik ga weer ff verder zoeken in de gidsen. Tot snel!
hallo met nico uit rotterdam
wij komen nu al 5 jaar lang in portugal 2x per jaarin mei en in september
wij zitten altijd in Praia da Rocha/praia da vau maar ik zou niks anders willen het is er zo schitterend overdags lekker aan het strand leggen en s avonds de boulevaar op lekker winkeltjes kijken en lekker bij een bruin kroegje naar binnen kan stappen(the duke of holland) waar het drankje nog betaalbaar is en ook het eten
wij zijn als op veschillende plaatsen in portugal geweest onderander in alvor (een klein visser dorpje) waar je lekker vis kan eten aan de haven en ook lekker kan shoppen en in portimao en in lagos en in cavoeiroen in silves is ook een leuke stadje echt gezellig daar en waar het ook leuk is dat is sagres het einde van portugal en waar het ook gezellig is vilamoura met zijn jachthaven als je daar wil eten kost het iets meer als aan de boulevaars en als je echt wil shoppen moet je naar quarteira staat bekend om zijn zigeuners stands grote markten daar kan je wel de hele dag op lopen het heeft ook veel hotels
en lekkere stranden en zo kan ik nog wel effe doorgaan voor mij dus een fantastic land ilove portugal het heeft mijn hart gestolen nou dit was het wel weer effe ik zou zeggen veel sterkte in portugal