!!Portugal!! Here We Come!

:portugal: Hallo allemaal :portugal:,

Mijn vriend en ik gaan midden mei voor 3 weken op vakantie naar de Algarve!
We hebben daar voor 1 week een auto gehuurd en zijn van plan om dan lekker rond te reizen. De andere twee weken willen we vullen met excursies en luieren! We hebben er nu al ontzettend veel zin in!

Nu is onze vraag of mensen nog leuke en interessante weetjes hebben en bezienswaardigheden weten die we niet mogen missen. Ook restaurantjes en barretjes zijn van harte welkom.

We zullen sowieso een fantastische vakantie hebben, maar met wat extra informatie kan het allemaal nog veel leuker worden!

Dus, weet je iets wat juist de moeite waard is of waar we maar beter niet naar toe kunnen gaan… Laat het ons weten!!

Groetjes,
Lorena & Christian

Hoi Lorena en Christian,

Gaan jullie naar de Algarve of gaan jullie naar Portugal.
Klinkt misschien raar, maar als je alleen naar de Algarve gaat ga je eigenlijk naar het Benidorm van Portugal. De cultuur, het echte Portugal vindt je daar niet. Daarvoor moet je heel wat noordelijker.

Maar niet te min: veel plezier.

Ruud

Hey Ruud,

Ja, niet erg duidelijk waar we precies heen gaan… Maar we gaan inderdaad naar de Algarve. We dachten dat er vast mensen zouden zijn die ons wat meer info over de Algarve zouden kunnen geven.

Op zich was voor ons al duidelijk dat het dé toeristische plaats is van Portugal, maar waarschijnlijk kun je er toch nog genoeg beleven!
Maar toch bedankt voor het reageren. Misschien dat anderen nog wat meer info kunnen geven?!

Groetjes,
Lorena & Christian

Hoi Lorena en Christian,

Als jullie toch een auto huren, ga dan eens een stuk het “andere” Portugal in.
Ten inste als je ook van cultuur houdt.

Kijk eens op www.casa-conchas.nl
Ligt maar op 3 uur rijden van Albufeira (afgelopen zondag nog even gedaan).

Groetjes,

Ruud

het mooie centrum van Albufeira ligt nog steeds open.
De leuke terasjes met life-muziek kan je dus wel vergeten.

Ruud

Ruud, je kent Portugal blijkbaar goed. Wij willen eind jullie ook naar Portugal met onze dan 3 maanden oude baby. Heb je nog tips voor ons. We hadden in eerste instantie Albufeira in gedachte maar na de voorgande berichten gelezen te hebben staan we open voor andere suggesties.

Lise

Hoi Lise,

Zoals ik al eerder in deze draad heb gevraagd: wil je naar Portugal of wil je naar de Algarve.
De Algarve is m.i. het minst mooie deel van Portugal. Je hebt er eigenlijk alleen maar maar strand. Portugal heeft een kust van plm 1200km (geloof ik) waarvan het overgrote deel strand is. Dus als je daar voor naar Portugal gaat…

De Algavre is wel de streek met de populaire uitgaansgelegenheden.

Wij vinden het mooiste gedeelte zo vanaf Lissabon naar het noorden.
Als jet het gebeid neemt van de Costa de Prata vindt je stranden en leuke stadjes/dorpjes, ook in het binnenland.
Op onze site (www.casa-conchas.nl) vind je hierover meer info.

Als je aangeeft wat je in Portugal zoekt, kan ik proberen met je mee te denken.

suc6