Waar heen in Kroatië

Hoi
Welke plaats is een aanrader met 3 kleine kids? We willen in juni gaan en hebben geen ervaring met Kroatië.
We zoeken een plaatsje wat match met onderstaande punten:

  • Leuke camping met stacaravans en waar ze veel glijbanen hebben.
  • Het liefst een plaatsje bij de zee in de buurt.
  • leuk dorpje voor rond te wandelen en een terrasje te pakken.
  • leuke uitstapjes in de omgeving bv. Watervallen.
    Alvast bedankt

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

Porec. Rovinj

Wellicht is camping Solaris wel wat? Veel glijbanen, leuk zwembad, dichtbij het strand, vlakbij het prachtige Krka nationaal park en genoeg te doen verder in de omgeving. Licht volgens mij ook in een dorpje/stadje, maar ik weet niet of die heel erg leuk is :wink:

Of eventueel Polari of Lanterna? Ken ik verder allebei niet, maar zouden wellicht aan de eisen voldoen.

Istrië is denk ik heel geschikt en de grotere campings hebben veel leuke zwembaden met glijbanen, ze hebben allemaal een website waar staat wat ze te bieden hebben. Je kan in de kustplaatsjes lekker rondslenteren, een ijsje eten of een terrasje pakken. Alle kustplaatsen zijn leuk en vooral Porec en Rovinj zijn bekend.

Let er op dat het natuurpark Krka veel zuidelijker ligt, ten hoogte van Sibenik in Dalmatië.

Net onder Istrië ligt het eiland Krk (otok = eiland). De namen lijken heel erg op elkaar, helemaal omdat vanwege de Kroatische grammatica met 7! naamvallen, ook namen vervoegen en het eiland Krk ook geschreven kan worden als Krka.

Wat leuk is met kinderen is een dagje naar het waterpark Istralandia.

In Istrië zijn er ook een aantal druipsteengrotten, waarvan de Baredine cave het meest bekend zijn. Er is daar ook een tractor museum, er zijn wat dieren zoals geitjes en ezeltjes die je kan bekijken terwijl je wacht tot de rondleiding begint. Er is een parkeerplaats en een cafeetje waar je wat kan drinken en eten.

Heb solaris bekeken, maar zover ik kan zien hebben ze alleen een zoutwaterbad. Vind dat niet optimaal met een kleine van dan 8 maanden. Ik ga eens neuzen bij de andere 2 campings. Bedankt voor de tips.

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

Bedankt voor de reactie. Ik ga eens zoeken op deze bestemmingen. Even een stomme vraag. Kan ik het vergelijken met de kust van Italië (cavellino)? Weet je toevallig ook wat het weer in juni daar is?

Eiland ga ik ook even voor kijken.

Als ik het goed begrijp is het dan nog een paar uur rijden naar de watervallen!

Sent from my SM-G930F using Wereldwijzer mobile app

In juni is het in Istrië al echt zomer, de zee is nog niet op zijn hoogste temperatuur wrs tussen 21-25C, maar al warm genoeg om in te zwemmen. Het kan al boven de 30C worden maar het is in ieder geval meestal warmer dan 25C.

Naar de watervallen van NP Krka (bij Sibenik) is niet te doen vanuit Istrië. Het is nl bijna 400km en 5 uur rijden!
zelfs naar de watervallen van NP Plitvice is het 260km en 3,5 uur rijden (een groot deel is zonder snelweg) vanaf Porec, dus ook erg ver.

Dit is nog een website van de Kroatische kampeer unie hier kan je campings zoeken en er staat beschreven wat de campings te bieden hebben.