Hallo,wij willen van de zomer voor het eerst met 2 caravans naar kroatie,zijn dat slechte weer in nederland echt zat.
we gaan met 2 gezinnen van 5 personen en houden van mooi weer en waterrijke omgeving(willen altijd water zien) nemen ook 2 rubberboten met motor mee dus vandaar.
zijn niet gewend ver te rijden met die kip achter ons,maar ja vooruit moet maar is een keer!
mijn vraag is nu…wie kan ons het een of ander vertellen over alles en nog wat,zijn erg nieuwsgierig als het bevalt zou ik de caravan ook graag laten staan daar in kroatie mischien heeft iemand daar ook wat info over
hoor graag henk &john katwijk aan zee
Hoi,
De sleurhut is zeker geen gek object als je naar Istrie gaat. Er zijn veel campings langs de kust die liggen aan helderblauw water (let wel op dat er ook naturistencampings zijn, tenzij je daarvan houdt natuurlijk).
In Istrie is van alles te doen. Je kunt watersporten en ook zeker met een bootje dobberen over de zee, genoeg culturele bezienswaardigheden, zie Pula, Porec, Groznjan en Rovinj. Deze laatste plaats is echt super gezellig!.
Mocht je een keer echt iets moois willen zien dan zijn de meren van Plitvice ook een aanrader…
Succes
Groet Karin
Harstikke bedankt voor je snelle reactie! hoop dat ik er nog veel meer krijg,kunnen alle info gebruiken ! bedankt hoor… henk
hallo
ik ben net als Henk en John van plan om deze zomervakantie met mijn familie en andere kennisen naar kroatie rijzen.
we zijn van plan om samen een vakatienhuiz te gaan huren en met de auto der heen reizen.
graag wil ik wat meer informatie en ervaringen over huurhuizen en reizen naar kroatie.
groeten zia
Hegre,
Kroatie is eigenlijk heel simpel.
In Istrie vindt je het massa toerisme en in het zuiden is het allemaal wat rustiger.
Over het algemeen zul je de meeste Nederlanders in Istrie vinden, echt veel zin om af te zakken naar het zuiden hebben ze niet.
De dorpjes zijn inderdaad wel aardig, maar niet echt speciaal. Ja, het is er druk, veel terrasjes, maar is dat nu echt specifiek Kroatie ? Niet echt.
De campings in Istrie zijn over het algemeen mega-campings en 10.000 gasten op een camping is echt niet ongewoon.
Het zuiden is voor de watersporters zo ongeveer het Walhalla. De hele kust van Kroatie is aangenaam, maar de pracht is duidelijk te vinden tussen Zadar en grofweg Sibenik. Daar liggen vele eilanden voor de kust, kun je ook de Kornati vinden, is het water vrijwel altijd rustig en is het toerisme ook zeker niet zo massaal.
Een happy medium zou dan bv Cres-Losinj kunnen zijn. Niet al te druk, mooi vaargebied met de boot, ook niet al te veel verder dan Istrie. Plaatjes als Valun, Lubenice, Osor, Mali en Veli Losinj zijn zeker de moeite waard.
Kortom, bedenk eerst wat je precies zoekt, massa of geen massa, beetje verder naar het zuiden of niet (kan Dalmatie van harte aanbevelen overigens) en ga dan op zoek naar een camping.
Afhankelijk van de periode waarin je hier wilt zijn kun je dan reserveren of niet.
En de stalling van de caravan ?
Er zijn er meer dan genoeg, hoef je ook niet te reserveren, dus eenmaal hier zou ik gewoon een half dagje gaan buurten, prijzen opvragen en het terrein bekijken. Het zijn professionele stallingen, hoef je je geen zorgen over te maken.
help…
ik zie de bomen door het bos niet meer
wat zoeken wij ( ik en mijn zoon van 16j):
plaats om tentje op te zetten (autoreis)
geen al te drukke camping (niet de grote massa) maar ook niet al te rustig (er moet wel wat te beleven vallen)
mijn zoon zou graag jetskien, en er dus ook ééntje kunnen huren
verder mooie natuur, lekker snorkelen en andere watersporten
misschien waar we een mountainbike kunnen huren
misschien wat leuke stadjes bezoeken
kan er iemand een leuke en goede camping aanbevelen??
mag wel iets maar naar het zuiden, maar ook niet al te ver
groetjes
Wat je zoekt is eigenlijk de service van een grote camping, maar je wilt de rust van een kleine camping en dat is helaas niet te combineren.
Het heeft voor een jet-ski verhuur weinig zin om op een stille, kleine camping te gaan zitten, simpelweg omdat ze daar natuurlijk niets zullen verhuren en vergeet niet dat men het geld voor het hele jaar in die paar maanden moeten verdienen.
Een oplossing zou dan zijn om akkoord te gaan dat die items niet op de camping zelf zijn, maar dat je er iets voor zult moeten rijden.
Je zou dan bv kunnen denken aan het eiland Pag, Novalja, maar dan niet tussen 15 juli en 15 augustus. Dan is het zeker leuk voor je zoon, want de grote discotheken op Zrce zijn dan open en het is dan 24 uur per dag feest, maar het lijkt me minder leuk voor jou.
Kom je echter voor 15 juli dan is het nog niet zo druk, is Zrce een perfect strand om naartoe te gaan en daar verhuren ze inderdaad jetski’s, je kunt er waterskiën, bungee jumpen, volleybal, voetbal, kortom er is meer dan genoeg vertier te vinden en de campings in de buurt zijn ook lang zo groot niet als in Istria.
Wil je echt een beetje rustige camping, waar je nog in de natuur staat dan kun je naar een aantal kleine campings (met zeer weinig voorzieningen, maar wel aan het water) vlakbij Zrce. Dat zijn campings waar je niet hoeft te reserveren, zijn ook niet al te duur, beetje back to basics eigenlijk.
Zoek op google even naar ‘Pag Novalja Zrce Campings’ en je krijgt meer dan genoeg informatie.
Wil je toch meer in de drukte zitten (lees: massa toerisme) dan moet je echt naar Istrië, hier kun je over de hoofden lopen (zeker in mid juli - 20 augustus), moet je van houden. Ervoor en erna is het nog wel te doen en begin september is het weer volledig rustig in Istrië.