Voor de eerste keer Kroatie

Hallo allemaal,

Na 10 jaar Italië willen we nu graag Kroatië gaan bezoeken. Omdat we kleine kinderen hebben (dan 5 en 2 jaar oud) denken we dat Istrie het verstandigste is vanwege de afstand. Dalmatië lijkt ons ook fantastisch maar dan moeten we meteen weer veel verder rijden. Of is het toch echt de moeite waard om door te rijden?

Nu zoeken we een camping met zo weinig mogelijk Nederlanders, een (klein) zwembad en een leuk restaurantje. Het liefst in de buurt van een leuke boulevard met winkeltjes en nog meer restaurantjes.

Wie helpt ons? Ik hoor van alle kanten allerlei tips van leuke campings maar dat zijn vaak campings waar een paar duizend mensen kunnen kamperen en dat willen we liever niet.

halllo

wij gaan al jaren naar slano toe,
een kleine prive camping, dus weinig mensen om je heen.
b.v. 10 caravaans/campers en 15 tent plaatsen.
dus lekker klein.
helaas geen zwembad maar de zee ervoor.
je kunt fotoos zien op mijn site.
het is er heerlijk rustig en de mensen zijn er lief.
met de auto kun je overal naar toe en veel zien van het land zelf.
het is echt de moeite waard om dat hele eind te reizen.

groetjes lona

Ik zou zeker doorrijden naar het zuiden. Er ligt nu een top snelweg tot ver voorbij Split. Bovendien als je naar Istrie wilt is het logisch om door de Alpen te trekken. Als je verder naar het zuiden gaat kun je overwegen om via Passau en Graz te gaan (scheelt heel snel vele km file).
Leuk is de camping bij Nin (er is maar 1 kleintje in de buurt) De zee is wel 1 km ver ca 30/40 cm diep en loopt daarna pas af. leuk voor kids
Ook leuk is camp Jezevac bij Krk of Camping Panorama bij Hvar

Ik heb wel eens gehoord dat zuid Kroatie de costa brava van Oost Europa is, wij vonden het super en het zuiden leuker en mooier dan Istrië, waarschijnlijk vind je daar campings met minder Nederlandse toerisen.