Komende zomer willen mijn man en ik eens iets anders dan Italie en we denken aan het huren van een stacaravan/bungalow op een camping in Kroatie.
Op internet vind ik alleen hele grote campings en dat lijkt me zo onpersoonlijk. Daarnaast lees ik veel over geluidsoverlast tot diep in de nacht. Voor onze 2 pubers (16 jaar) willen we graag dat er voldoende jeugd is, zodat ze zich niet hoeven te vervelen.
Wie wil zijn ervaringen met mij delen en heeft leuke tips voor ons. Gezien de reisafstand zoeken we in Istrie, want max. 1400 km vanaf de grens bij Venlo vinden we genoeg.
IK zou niet naar het overvolle Istrië gaan maar naar Dalmatië,zo tussen Zadar en Split.De afstand Venlo-Zadar bedraagt 1440 km.Ik kan voor je twee pubers www.zaton.hr aanbevelen.Het is wel een mega-camping maar een van de beste van Kroatië.Naast de camping ligt een van de mooiste disco’s van Kroatië :Saturnus.Je zit er ook centraal voor een dagtocht naar de meest bekende bezienswaardigheden.Het klimaat in Dalmatië is daarbij ook iets gunstigers dan Istrië en is ook iets goedkoper.
Voor andere campings kan je kijken op www.campingmening.nl
Wij hebben gekozen voor Bijela Uvala, Porec. Een grote camping (waar ik normaal niet van hou) maar het deel waar de door ons gehuurde stacaravan staat is aan de rand van de camping en bij de zee. Van het megagrote zullen we niet zoveel merken denk ik. Belangrijkste voor ons (gezin met 2 pubers) was een redelijke stacaravan, ligging (vlak)bij zee en vlot bij wat leuke stadjes kunnen komen (zonder auto maar met waterbootjes enz.) En de natuur kunnen opzoeken.
We gaan het meemaken, ik ben benieuwd. Veel succes met speuren naar de voor jullie ideale vakantie, de voorpret is vast al leuk!
Er zijn ook genoeg kleinere campings te vinden in Istrie, zoals bijvoorbeeld Camping Mon Paradiso in Rovinj, Camping Savinjska Dolina in Rovinj, Camping Spandiga in Rovinj, Camping Ulika in Rovinj, Camping Colona in Bale, Camping San Polo in Bale en Camping Matesa in Poreč.
Op mijn website staan ook nog eens 11 kleinere campings in Pula: