Met de caravan naar Kroatie

Hallo,

vergeef me voor mijn vraag. Alle antwoorden zullen hier wel ergens te vinden zijn, maar toch…

Wij zouden in juli graag 4 weken naar Kroatie gaan, maar hebben totaal nog geen benul van hoe het er daar aan toe gaat.

Wij zouden graag een camping hebben met zicht op zee. En ook zouden we graag veel natuur willen zien.

Als iemand ons tips kan, of zou willen geven, dan zouden wij dat erg op prijs stellen.

Wij zijn met vier. Mams paps en twee dochters 10 en 12.

Paps wil graag fotograferen en natuur zien, en mams en dochters … je raad het al, die willen graag zon, zee, strand en zwembad.

En toch wil ik ze graag beiden doen.

mvg
Staf

hoi Staf

op onze website www.astrixx.be vindt je een fotoverslag van Croatie …

Campings met zicht op zee , natuur is er allemaal in terug te vinden

TBC …

1 like

Kijk eens op www.campingmening.nl Dat zal je mogelijks van nut zijn om een keuze te maken.Verder wil ik je aanraden om naar midden Dalmatië ipv naar Istrië te gaan.Het is er veel minder druk, iets goedkoper en je hebt daar zeer bekende bezienswaardigheden binnen dagbereik.Het lijks iets verder maar via de nieuwe A1 ben je er zo.Zoek iets tussen Starigrad tot en met Split.Succes!!

Op 2 mei 2010 neem ik deel aan de caravan/camper rondreis met PASAR (Belgische vakantieclub). Op hun website staat de volledige reisroute beschreven, alsook de te bezoeken campings. Misschien werkt dit inspirerend…
Groetjes,
Mich

Hey,

bedankt allemaal.
Ik ga alles eens uitpluizen, en dan laat ik iets weten hier.

Fijn dat er altijd nog mensen zijn die je willen helpen.

mvg
Staf

Zo, ik heb al uitgebreid rondgeneusd, maar vind het moeilijk om een beeld te krijgen van de verschillende campings.
Wij zoeken een rustige camping liefst aan zee, maar toch graag met zwembad eraan. Streek Dalmatië.

Wat mij opviel, bij het bekijken van de verschillende foto’s op internet, is dat er precies weinig campings zijn met schaduwrijke plaatsen. (belangrijk voor mij als hartpatiënt) Of heb ik de verkeerde indruk?

Alvast vriendelijk bedankt.

Een rustige camping MET zwembad zal niet zo gemakkelijk te vinden zijn.Campings met zwembad zijn meestal ook groot en niet rustig.Een mooie grote camping met mooi zwembad is www.zaton.hr Wel een megacamping maar bij het boeken kan je een schaduwrijke plek eisen.Kijk maar eens op hun indeling.Achteraan zal wel een rustige plek te vinden zijn.Succes met de zoektocht.

Hey,

bedankt, nu weet ik al veel meer.
Ik ga zo dadelijk op zoek.

Ik laat nog wel iets weten hier.

Veel dank.

Staf

Dag Staf,
Wij waren vorig jaar voor de eerste keer in Kroatië ( midden Dalmatië) met de caravan. We gingen via Zwitserland en deden er 2,5 dagen over . We reden via de Dalmatiëne (kustbaan) en tegen dat je in Zadar komt kan je een stukje caravan rijden dat is zeker!! In het terugkeren hebben we de snelweg via het binnenland genomen het is gelijk een biljart die snelweg .
We zijn naar Drage gegaan naar Camping Oaza Mira. Prachtig sanitair , rustige camping en behoorlijk wat schaduw - standplaatsen 150m². Je kan er prachtige plaatsen bezoeken het Vranska meer , de KRKA watervallen , Beograd , Zadar en een prachtig baaitje in Drage waar de tijd bleef stille staan…
Je kan van daar ook naar de Kornati eilanden met een captain. Je kan ook zelf een bootje huren (8pk motor) en de verschillende eilanden bezoeken .
Dit alles te gek…
Wij vertrekken binnen enkele weken opnieuw naar Kroatie voor 4 weken .
We trekken nu via Duitsland, Oostenrijk , Slovenië (in 2 dagen)naar de Plivice meren . Daar gaan we eerst enkele dagen rondhossen in de oerbossen en nadien trekken we terug verder naar Drage naar Camping Oaza Mira.
Groeten,
Ivan

Dank je wel, Ivan.
Hele handige tips, en een heel mooie camping.

Veel plezier nog op je volgende Kroatie-trip!:dag: