Waar heen dit jaar

Hoi,

mijn vrouw en ik zijn gek op reizen beiden net 30 en als we denken aan onze nakomelingen zullen we deze zomer het er nog eens goed van nemen met de rugzak. Wij zijn altijd op zoek naar bestemmingen om tussen de locals en de backpackers te gaan begeven.
volgende reizen hebben wij reeds gedaan:

Mexico, volledig doorkruist
Thailand, volledig doorkruist
Laos, vang vieng en naar boven getrokken

Wij zoeken de ideale combinatie: goedkope tickets, warmere bestemming, makkelijk bereisbaar, veel verschillende soorten eten, goedkoper te bereizen.

Heeft er iemand ideetjes voor ons? Het mag ons eender waar bevinden, als het maar een leuke bestemming is met een dorpje waar we ook een weekje kunnen gaan uitrusten. In thailand was dit voor mij bijvoorbeeld pai.

groeten,

Tim

Misschien een keer heel wat anders, het Afrikaanse continent?
Ik woon sinds anderhalf jaar permanent in Kenia en zou je kunnen helpen met plannen maken. Kenia is een fantastisch mooi land, wildlife, temperaturen, altijd lachende, gastvrije, vriendelijke mensen, hoe arm ook…
Qua vervoer zijn er verschillende mogelijkheden, goedkopere en duurdere.
In principe is Kenia een erg goedkoop land, al betaal je voor het betreden van de nationale parken wel steeds een flink bedrag. Maar als je combineert, kom je daar vast wel overheen, want het is het zeker wel waard!

Ik woon zelf in een klein stadje aan de zuidkust, Ukunda. We zitten hier niet direct aan het strand, maar wel redelijk dichtbij.
Aan het strand zou je waarschijnlijk heerlijk bij kunnen komen van al je indrukken.

Neem zeker contact met me op als het Kenia gaat worden!

Succes met kiezen!

Groetjes Marriette
Via Wereldwijzer app

Ik werd echt positief verrast door Vietnam. Het reizen is erg makkelijk met (nacht) bussen, goed te betalen en erg afwisselen: Van mooie bergtochten tot witte stranden en alles ertussenin. Het eten is om je vingers bij op te eten!

Er zijn geregeld aanbiedingen waardoor je er voor 600 euro naartoe kan vliegen. Anders kan je net zoals wij hebben gedaan een ticket naar Bangkok kopen en vanaf daar met een lowcost carrier naar Vietnam vliegen.

Een weekje relaxen kan er ook prima. Mui Ne vonden wij echt idillisch: mooie zandstranden, aardige mensen en met een brommertje kan je heel leuk de omgeving bekijken.

Hoe dan ook veel plezier!