Welke bestemming?

Dag allemaal,

2 jaar geleden zijn we met onze kinderen (nu 8 en 6 jaar) naar Thailand geweest. De “verre reis kriebels” beginnen weer te komen, maar waar ga je dan naartoe?

In Thailand hebben we in 3 weken 6 accomodaties gehad. Het was super! Maar voor de kids soms best veel.

Waar we naar opzoek zijn:
-Max 4 a 5 accomodaties in 3 tot 4 weken in augustus.
-Betaalbaar land en reis
-In ieder geval 1 mooie strand locatie
-Niet te toeristisch

Ik denk zelf aan:
Vietnam (ik lees in de reisverslagen veel over regen en ik denk dat je toch weer veel gaat reizen in dit land omdat je toch noord en zuid wil zien)
Bali (Volgens mij duurder en toeristischer of heb ik dat mis?)

Maar misschien hebben jullie wel hele andere goede ideeen. Ik hoor het graag!

Wat denk je van Kenia? Een fantastisch mooi land om (georganiseerd door een lokale touroperator) doorheen te reizen, safari‘s/excursies te ondernemen, prachtige stranden en de meest vriendelijke gastvrije mensen die ik ken. Ik woon hier aan de zuidkust en heb redelijk wat contacten opgebouwd. Als je geïnteresseerd bent kan ik proberen je van wat informatie te voorzien voor excursies, safari‘s, een route en prijzen ed.
Stuur me dan alsjeblieft even een pb met je emailadres en je precieze wensen.

Groetjes en succes met plannen!

Via Wereldwijzer app

Hoi Marriette,

Bedankt voor je reactie. Kan je me een richtlijn geven van wat een 3 weekse reis ongeveer kost? De vliegprijs is al wel een stuk duurder dan naar Thailand.

Hoeveel betaal jij dan voor de tickets naar Thailand in totaal? Want zat even te kijken, maar volgens mij is vliegen naar Nairobi goedkoper dan naar bijv Phuket… Maar misschien ken ik de juiste sites niet voor goedkope vliegtickets naar Thailand… :wink:

Verder was ik je net een heel bericht aan het schrijven over een mogelijke reis, maar is die helaas per ongeluk verdwenen en aangezien ik op mn telefoon tik is dit best rot… zou je mij misschien je mailadres kunnen sturen zodat ik je een word bestandje kan toesturen? Ik heb hier in Kenia geen internet op mn computer, dus moet alles via mn telefoon doen…

Ook zou ik graag je voorkeur voor accommodaties hebben, basic, luxe, hotels, hier bij de kust een cottage/villa/resort? Of vinden jullie kamperen juist helemaal top? Want alles is natuurlijk mogelijk en dit heeft allemaal een andere prijs. Dan kn ik degene die ik ken met een reisbureautje hier, vragen naar een prijs

Delen van Bali zijn toeristisch, maar er zijn zeker ook rustigere plekjes. Voordeel van Bali is dat je er makkelijk twee a drie weken lang afwisselende dingen kan doen, terwijl je qua reistijd zelden tot nooit meer kwijt bent aan 2-3 uur. Genoeg tijd dus om lekker te spelen bij het zwembad of te voetballen met de lokale kids :slight_smile:

Eventueel kun je je reis uitbreiden met een bezoek aan Lombok of de Gili’s. Bij de Gili’s zouden de kids kunnen snorkelen met schildpadden (wel even om een zwemvestje vragen, ze zijn nog jong).