Hallo wereldreizigers!
Ik hoop in januari een maand op reis te kunnen, maar de vraag is waarheen? Ik reis waarschijnlijk als vrouw alleen. Vooral landen met mooie natuur en wilde dieren vind ik leuk. Het wordt wel een low budget vakantie, heb gekeken en voor ongeveer 500 euro kan je wel een ticket krijgen naar bijv Indonesië of sri lanka, maar ook andere landen in Azië trekken me aan. Wie heeft een goede tip waar ik heen zou kunnen gaan, en vooral waarom daarheen?
Groetjes, margit
INdonesie kan, moet je alleen meerdere eilanden pakken.
Maleisie is leuk!
Sri Lanka is ook geweldig, vooral door de mensen en de natuur.
Voor de tijd die je hebt kan je ook het volgende doen:
Vietnam, Laos (en evt ook Cambodja) (reis met een of twee binnenlandse vluchten) en aan het einde van de reis een weekje naar de kkust of zo… Kijk bijvoorbeeld eens hier:
Zo’n soort reis, alleen heb je langer de tijd en kan je dus veel rustiger aan doen!
Met steden als Hanoi, en natuur. Deze landen hebben ook veel cultuur.
Hak snel de knoop door, dan kan je snel je tickets boeken. Dat scheelt ook weer geld!:chin:
Bedankt voor de tip! Die reis is ook wel echt een goede optie, alleen qua ticket denk ik wat duurder… Het nare is dat ik pas oktober/november zeker weet of ik januari vrij kan krijgen, dus hopelijk is het ticket dan nog betaalbaar 
Margit,
Waarom gooi je het niet eens over een andere boeg ?
Zuid Amerika, Brazilië bijvoorbeeld.
De koers van braziliaanse reais staat laag en reizen naar hier is dus goedkoper dan ooit.
Het leven hier is helemaal anders dan wat jullie in Europa gewend zijn (ik woon hier al zo’n tiental jaar en spreek dus uit ervaring)
en toch tropisch relaxerend, de moeite om te proberen.
Groet uit Salvador da Bahia :zon02:
Ivan
Daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, maar dat is zeker het overwegen waard ! Hoe is Brazilië om als vrouw alleen te reizen ?
Ach, er lopen nogal wat typische macho-toestanden rond die maar al te graag eens ‘een blanke vrouw’ willen binnen doen
maar als je gewend bent om alleen te reizen zal je dat wel al op andere plaatsen in de wereld hebben tegengekomen ook, niet ?
Voor de rest, zoals overal, gewoon op je spullen letten en zo weinig mogelijk aandacht trekken (geldt iedereen trouwens) en genieten van je omgeving en de plaatselijke bevolking, cultuur, natuur, aangenaam tropisch klimaat, etc …
Kijk eens op mijn site als je enkele ideeën wilt opdoen en als je concrete vragen hebt over Bahia (hier in het noordoosten van Brazilë) mag je altijd contact opnemen.
Tropisch groet uit Salvador
Ivan
Ook niet voor de hand liggend, maar wel ontzettend mooi en met wat hulp van een ervarene prima te bereizen, is Kenia!
Hier vind je een prachtige natuur, mooie stranden, zon, wildlife, cultuur en een fantastisch interessante samenleving (verschillende stammen met verschillende tradities enz). Ik woon hier al meer dan 3 jaar aan de zuidkust en niet alleen omdat ik verliefd op mijn man was, maar daarvoor al smoorverliefd op het land en haar inwoners was. Ik kan je zeker helpen met een leuke route en overnachtingsadresjes. Ook bij vrienden van mij her en der in Kenia (als je het leuker zou vinden om meer lokaal te logeren en echt kennis met Kenia te maken dan van hotel naar hotel te gaan) Vliegtickets naar Nairobi of Mombasa zijn er momenteel wel rond je genoemde prijs, maar dit wisselt nog wel eens
Neem gerust contact met me op als dit je wat lijkt, en neem ook gerust eens een kijkje op mijn facebooksite 
Groetjes uit warm en zonnig Kenia!
Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu
Hoi marriette! Kenia lijkt me geweldig! Ik heb een adresje waar ik wat vrijwilligerswerk in een ziekenhuis zou kunnen doen, maar de huidige situatie in Kenia wat betreft aanslagen verontrust me een beetje en heeft ervoor gezorgd dat ik Kenia wat naar onder heb geschoven op mijn bucketlist
maar mocht het verbeteren dan neem ik zeker contact op voor de beste insider tips!
Er zijn zeker gebieden waar je in Kenia beter niet naar toe kan gaan, (die zijn er al jaren, maar zijn nu groots in het internationale nieuws gegooid) maar bedenk wel dat Kenia 17x groter is dan Nederland… Waar ik bijv. woon merken we behalve van het verschrikkelijke wegblijven van angstige toeristen en de daarbij behorende armoede en hopeloosheid niets van de aanslagen. Het is letterlijk een ver weg van je bed show. Helaas wordt het zo niet in het Europese nieuws verwoord…
Maar waar heb jij een adresje voor wat vrijwilligerswerk? Want anders weet ik ook nog wel wat hier
neem aan dat je in de medische zorg werkt?
Maar dan moet je dus eerst maar besluiten Kenia weer wat hoger op je bucketlist te zetten 
Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu