Vakantie januari

We willen graag in januari op vakantie, maar we weten nog niet zo goed waar heen.
Misschien hebben jullie tips.
Het moet warm zijn en we willen het liefst in 1 hotel verblijven aangezien we 2 kindjes van dan 1 en 3 jaar oud hebben.
Reistijd is geen probleem. Verleden jaar zijn we met de oudste in bali geweest en dat is zeer goed bevallen. We zaten in sanur en vandaar hebben we een aantal dagtrips gemaakt. (Ik wil wel graag wat van het land zien, mijn man wil rust, dus bali was hier perfect voor). We willen ongeveer 2.5 week gaan. We houden erg van dieren.

Cuba valt af (daar zijn we geweest).

Iemand leuke ideeën?

Zuid-Afrika, een combi van safari / strand / natuurschoon.

Zuid-Afrika staat inderdaad nog hoog op het lijstje, maar denk dat we dat doen als de kinderen iets ouder zijn.

Zuid-Afrika is inderdaad een perfecte bestemming. Hebben wij ook gedaan met onze dochter (toen 15 maanden). Andere opties: Maleisië / Thailand / Vietnam / Cambodja / Sri Lanka

Ja, kindjes zijn nog wel erg klein.
Wij zijn dit jaar januari naar (Dubai en) Oman geweest. Heerlijk weer (28-30° en niet vochtig), en je kan het zo licht of zo zwaar maken als je zelf wil. Het zuiden (Salalah) heeft zalige stranden. Omani’s zijn super vriendelijk en vooral kinderen worden er op handen gedragen. Je zou kunnen beginnen met een korte rondreis (of enkele dagtrips) op het vasteland inclusief een nachtje woestijn, dan doorvliegen naar het zuiden voor strand, kamelen, en zoveel meer.
Ik heb er twee reisverslagen van (het jaar ervoor waren we ook al geweest), moest dit je interesseren.

Is Maleisië of Cambodja ook goed te doen vanuit 1 plaats? Dan bedoel ik dat we op 1 plek verblijven en vandaaruit dagtrips kunnen doen of moet je echt meerdere plaatsen aandoen?

Thailand welke plaats raad je dan aan?

Dubai had ik eigenlijk nog niet eens bekeken. Daar ga ik ook eens op Googlen.

Dubai is leuk hoor, maar niet voor bv. 2 weken. Ideaal als stopover (van enkele dagen) voor een verdere bestemming.

Hoi Nicole,

Misschien niet vanuit 1 plaats, maar je kan bijvoorbeeld in Maleisië twee of drie plaatsen aandoen. In Kuala Lumpur kan je je gemakkelijk een aantal dagen vermaken en dagtochten ondernemen (Malaka / vuurvliegjes / …) en daarna nog een paar dagen een heerlijk strand. In Cambodja zou je kunnen kiezen voor Siem Reap (Angkor Wat) als uitvalsbasis voor een aantal dagen, dan ergens in de buurt van Kamppot en dan eindigen bij het strand. Of Thailand: Bangkok en een eiland. Of toch Zuid-Afrika want dan kan je zelf rijden en bepaal je zelf het ritme. Beperk je zelf dan tot de Westkaap. Bijvoorbeeld in en rond Plettenberg Bay is heel veel doen voor kindjes (Monkey World / Birds of Eden) maar er is ook strand en klimaat is heerlijk warm in januari. Kortom, keuze genoeg! Succes.

1 like

Bedankt voor jullie reacties.
Als we naar het verre oosten gaan is het verstandig om dan voor een home stay of voor een hotel te gaan?
Groetjes
Nicole