In januari (februari) willen mijn vriend en ik 2 tot 3 weken op zon-, cultuur-, natuurvakantie.
Graag zou ik jullie ervaringen/tips willen lezen met leuke ideeen voor een vakantiebestemming.
We willen de regentijd en een orkaanseizoen graag vermijden in onze vakantie!
Maar staan open voor leuke, bijzondere bestemmingen.
Waarom Thailand is niet proberen? februarie is daar heel warm!!(zomer)Je moet maar is op thailand forum surfen!! staan veel tips in.gegroet:georgessiam.:chin:
Wat dacht je van Cuba? Makkelijk zelfstandig te bereizen, goedkoop logies bij mensen thuis (casas particulares), prima weer, leuke mensen en het hele eiland swingt. Cultuur te over: de halve bevolking heeft het conservatorium af en volgens mij is de museumdichtheid de grootste ter wereld. Boek je eerste paar nachten in Havanna hier in Nederland en daarna gaat alles vanzelf. Als je 3 weken hebt kun je nog denken aan een combinatie met Mexico (schiereiland Cancun: zon en Maya cultuur).
Mexico alleen is overigens ook een goed alternatief. Ben hier zelf al vele malen geweest en ga in januari weer. Vliegen naar Mexico City kan al voor minder dan € 700 pp. Interlokaal openbaar vervoer (van stad naar stad, ook over grote afstanden) per bus is perfect, eenvoudig, comfortabel en goedkoop.
Good Luck
Suriname lijkt me dan een uitgelezen land. Je spreekt je eigen taal, vriendelijke mensen (ofwel veelal een andere mentaliteit dan in Nederland), mooie natuur, allerlei culturele bezienswaardigheden, gewoon schitterend. Kijk maar eens op www.reisspits.nl
Tsja… het is natuurlijk wel een hele open vraag, want je kan praktisch op het hele zuidelijk halfrond terecht voor zon/cultuur/natuur. Zo kun je naar Afrika, voor safari, in een luxe-oord voor toeristen verwend worden, de steden bekijken en de inheemse mensen ontmoeten.
Of gewoon op het strand vertoeven van Rio met een kokosnoot in je vuistje. Ook de Nederlandse Antillen hebben veel te bieden: zien wat de toenmalige Nederlandse koloniseerdrift heeft betekend voor de lokale cultuur (overduidelijk): ook mooie stranden, prachtig snorkelen/scuba-duiken en ook een fantastische natuur op de eilanden.
Toevallig zag ik laatst een oude aflevering van RTL Travel of 3 Op Reis, waarbij ze door Madagascar trokken, ook fabelachtige plekken gezien!
Daarnaast kun je ook een maandje door Australië trekken, Argentinië bezoeken (schijnt ook geweldig te zijn), etc…
In dit topic zal iedereen zijn eigen favoriet onder de aandacht brengen en aangezien niet iedereen gelijk is… Behoorlijk gekleurd beeld dus.
Wellicht kun je zelf al afbakenen wat je graag wilt doen. In welke richting zit je te zoeken? Is er een bepaalde cultuur die je heel graag nog eens zou willen bezoeken? Speelt budget een rol?
Zelf woon ik in Luxor,Egypte,maar begrijp heel veel van het bericht boven mij,iedereen heeft zijn eigen favoriete vakantieland!Ik woon hier met heel veel plezier,Luxor is per slot de cultuurhoofdstad van Egypte,misschien wel van heel Afrika,maar ook een fantastisch land voor heerlijk aan het strand te zitten,duiken,snorkelen etc.Alle mogelijkheden zijn hier aanwezig…
Groetjes:zon02:
Argentinië is een fantastisch vakantieland, heel divers qua natuur & cultuur. Bovendien is het er in januari hartje zomer en ga je op vakantie met de Argentijnen zelf. Veel vreugde, lange nachten met “asado’s” (Argentijnse BBQ) en goede, lokale wijnen. Nou ja, eigenlijk is er geen reden te bedenken om Argentinië niet te bezoeken (ik ben er dan ook maar gaan wonen, wel zo handig als je een land zo prettig vindt om in te verblijven nietwaar)…:zon02:
Oh ja, en het is er ook nog eens erg prettig geprijsd op dit moment (1 € = 5,55 pesos, was 5 jaar geleden 1€ = 3,99 pesos).
hier ben ik het helemaal mee eens het is heel moeilijk iets aan te raden als we niet weten waar jullie voorkeuren liggen zelf ben ik helemaal weg van azië en van thailand in het bijzonder maar je kan natuurlijk ook prima naar zuid of midden amerika totaal verschillend maar ook heel mooi is een safari in afrika
ik zou zeggen geef eens iets meer weg van wat jullie leuk vinden en wat niet, en ook wat ius jullie budget want een safari in afrika is toch behoorlijk prijziger dan een reis naar zuid/midden amerika en helemaal als naar azië.