Help mij met kiezen a.u.b.!

Lieve lezers,

In januari wil ik voor het eerst een maand naar Azië. Ik ben dit jaar een maand op een aantal plaatsen in Brazillië en Argentinië geweest en dat is echt een aanslag geweest is mijn reis-spaarpot. Ik vond alles héél duur en ik wil daarom dit maal wel op mijn centjes letten.
Ik wil daarom één of meerdere bestemmingen aan doen waarvan het vliegticket rond de EUR 600/700 ligt, en waar het dagelijks leven en excursies etc. ook goedkoop is.
Ik wil niet op één plek blijven, backpacken bevalt mij heel goed. Ik zou een combinatie willen doen van cultuur/religie/stad, natuur/jungle/rijstvelden/theeplantages en een heerlijk wit en rustig strand. Tot slot hou ik er niet van om teveel toeristen om mij heen te hebben.

Nou… Dat zijn nog al wat eisen, ik hoop dat iemand suggesties heeft!

Liefs,

Anne

Met name vervoer kan schreeuwend duur zijn in Argentina en Brasil.

Wat je straks wilt, vind je in Indonesië. Helaas zit het weer in januari een beetje tegen (dat hoeft natuurlijk niet, het kan lokaal meevallen). Dus dan zou ik kiezen voor Cambodja i.c.m. Thailand. Helaas zitten er vaak hordes toeristen in Thailand (dat hoeft natuurlijk niet, het… inderdaad). Hmm, misschien is Maleisië dan weer het beste alternatief, hoewel dit weer ietsjes duurder is dan eerder genoemde landen…

Vietnam! Dat is het beste behalve dat je de vliegmarkt een beetje moet kennen. Emirates heeft bijvoorbeeld nu een goede deal voor rond de €598 retour vanaf A’dam (nee, ik heb geen belang in die maatschappij behalve dat ik straks voor het eerst met ze mee ga vliegen). Meestal liggen die retours naar Vietnam behoorlijk hoger qua ticketprijs.

Heb je inmiddels al iets in gedachten?

Cheers!

Ik vond Laos heel fijn! Nog niet zoveel toeristen, heerlijk rustig, kleine steden, veel te zien en doen, overweldigend mooie natuur.
En dan eindigen met een Thais eiland. Lees m’n blog op mijn website.