Goedkoop reizen in Azië

In januari-februari 2017 plan ik een reis van 1 à 2 maanden in Azië. Ik zwierf al drie maanden door Thailand (tweede keer), Laos en Cambodja, en op een vorige reis verkende ik gedurende anderhalve maand Java en Bali. Java was de enige tegenvaller; too much Moslims die me wakker maakten met hun gebeden, en ik ben daar in gebieden geweest waar zelfs alcoholvrij bier taboe was… Das erover op vakantie :wink:

Ik overleefde daar makkellijk met tien à twintig euro per dag (overnachten -privé, geen slaapzalen ofzo-, eten en drank). Ik zwerf rond (met openbaar vervoer) zonder op voorhand mijn reis te plannen en ik boek mijn overnachtingen ter plekke. Ik houd zowel van grootsteden (pnhom penh vond ik bijvoorbeeld een fijne stad; Vientiane helemaal niet), als van de natuur en stilte (zonder dat dit hoeft te betekenen dat ik moet overleven op meelwormen…). En ja, hitte mag er zijn.

Wat is volgens jullie mijn volgende bestemming als je dit leest?

Vietnam en India zijn beiden zeer passend. Beperking van India is dat je op bussen aangewezen bent want de (uitstekend betaalbare en comfortabele) treinen zitten, op wat uitzonderingen na, al weken vantevoren volgeboekt. Vietnam lijkt natuurlijk behoorlijk op Laos/Cambodja maar er zullen ook genoeg verschillen zijn.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like