Waar de stray bus pass kopen?

Ik ga in maart dit jaar naar Nieuw Zeeland en wil graag een stray bus pass kopen.
Kan ik deze het beste in Nieuw zeeland zelf kopen? Zal je daar nog extra korting krijgen?
Of kan ik het beter via internet kopen? Iemand tips?

Alvast bedankt!

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit, hoewel je wel naar de koersen kunt kijken en of je in NZ dollar of in euro’s betaalt. Dat wil nog wel eens verschil maken. Leuk dat je met Stray gaat!

De reisbureaus in N-Z werken op commissie basis en proberen zoveel mogelijk tickets te verkopen. Als je daar binnenloopt en doet alsof je twijfelt over de aanschaf van een buspas, heb je kans dat je korting krijgt omdat ze je willen binnen halen als klant ;-). Dan moet je wel durven onderhandelen. Ik heb er een paar tientjes van afgekregen, toch weer de moeite waard!

Ik heb voor de Naked bus gekozen!

Veel plezier! Nieuw Zeeland is fantastisch dus je gaat een geweldige tijd tegemoet :slight_smile:

Mochten andere lezers (die aan het twijfelen zijn) dit lezen: met deze actie code krijg je 5% korting op je stray buspas: RS7350

2016 staat Nieuw-Zeeland op de agenda. Nu al inspiratie aan het doen, kan niet wachten.

Ik zit er over te denken om voor de naked bus pas te gaan. Omdat stray wel erg georganiseerd is en daar wil ik juist meer van af. en de prijs is wel erg aan de hoge kant. Ik ga voor het eerst naar nieuw zeeland en ik ga van eind november tot half februari er heen. dit is nu wel in de drukke periode. Maar hoe zit het dan met hostels? moet je die ver van te voren boeken of is dat geen enkel probleem? of ook een deel met de intercity doen?

Hoi Lies,

In de drukke periode moet je soms een paar dagen vooruit boeken: toen ik dat een keertje niet deed, hoorde ik dat het hostel voor de volgende nacht volgeboekt was en moest ik dus op zoek naar een andere slaapplek. Maar meer dan een paar dagen zal het niet zijn hoor.

Ik denk dat hetzelfde wel zal gelden voor het boeken met Naked, maar daar heb ik geen ervaring mee. Intercity wel en daar heb ik, ook in de drukke periodes, nog nooit geen plek gehad.
De intercity bus ios echt een van-A-naar-B bus, fijn om korte of juist lange stukken ineens te overbruggen, zonder poespas.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Dankje voor je snelle reactie.

Ben nu de route een beetje aan het plannen waar ik heen wil. Maar wil graag ook naar punakaiki. Alleen komt de nakedbus daar helaas niet. Is er daarvoor een andere mogelijkheid bus voor of is het dan aan te raden om een buspassagiers van stray aan te schaffen? Alleen lopen de kosten weer zo hoog op dan.

Groetjes,

Lisa

Ik heb voor het Zuidereiland een huurauto gedeeld met iemand die ik onderweg was tegengekomen. Als het kan, als je de tijd hebt: plan niet alles vanuit Nederland al vol, dan kun je nog eens iets spontaans doen op reis.

Ik had Punakaiki en de pancake rocks niet willen missen. Het natuurgeweld was fascinerend en het hostel daar heeft hottubs op het strand: ideaal om met een glaasje wijn de zonsondergang te bekijken en heerlijk weg te dromen…

Hi Cyrielle,

Ik heb toch besloten om met de intercity te gaan omdat beter op mijn route aansluit en het nog voordeliger is ook. het stopt ook op veel meer plaatsen.
Maar de vraag is nu hoeveel uur heb ik nodig als ik 3 maanden non stop met de bus zou reizen 60 uur? of zou dat weer teveel zijn?

Ik heb met de Intercity altijd losse tickets geboekt: ik kwam er ook niet uit hoeveel ik nodig had.
En eenmaal in NZ kwam ik mensen tegen in een hostel met wie ik samen reisde tegen benzinegeld, heb ik een paar keer mijn duim omhoog gestoken langs de weg en heb ik uiteindelijk met iemand samen een auto gehuurd.

Ik kan je dus niet zeggen wat je nodig hebt helaas, maar geef je wel de waarschuwing mee niet alles af te timmeren vanuit Nederland: het bespaart je misschien een paar dollar, maar beperkt je vrijheid enorm.