Nieuw Zeeland bus?

*Hi! *

*Ik stap binnenkort op het vliegtuig om voor 3 maanden in Nieuw Zeeland rond te reizen. *
*Het plan is om te gaan WWOOF-en en steeds met de bus van adres naar adres te reizen. *
*Nu vroeg ik me af of het slim is om thuis (van tevoren dus) al een buspas te kopen van bv. Magic, Stray Travel of Flexi. Of is het misschien net zo gunstig om dat in Nieuw Zeeland te regelen of zelfs gewoon per ritje te betalen? *
*Hope to hear from you! *

*Cheers, *
Maarten

dat vraag ik me nou ook af! en heeft iemand enig idee wat zo’n buspas kost. door omstandigheden ben ik in nieuw zeeland vanaf 1 december met een 3 maanden ticket, en omdat ik er toch ben ,wil ik er uithalen wat mogelijk is. Ik heb begrepen dat er een pas bestaat, waarmee je dan verder onbeperkt kunt reizern…naar ik moet alles nog uitzoeken.Ik ben echter wel echt gebonden aan low-budget…dus tip zijn welkom! liever had ik wat meer te besteden gehad, maar daar is mijn situatie niet naar.dus…dan maar creatief zijn. omdat ik niet kan werken in nederland in verband met ziekte, zal ik in nieuwzeeland daar ook niet echt toe in staat zijn vermoed ik. maar misschien kan ik toch wat overnachting geregeld krijgen in ruil voor niet al te zware werkzaamheden.dat scheelt al…

Hoi!

Er zijn een aantal opties, je kunt reizen met Magic, KiwiExplorer of Stray. Heel makkelijk te regelen en erg handig. Zelf heb ik met Magic gereisd, zie website voor info; http://www.magicbus.co.nz/ Ik vond het erg relaxt, want je kunt helemaal zelf bepalen hoe lang je ergens blijft en wanneer je weer op de bus stapt. Veel dingen worden, als je dat wilt, door de buschauffeur geregeld (zoals je verblijf in hostels en activiteiten). Er zijn meerdere buspassen die je kunt nemen, verschillend in routes en kosten. Ik heb zelf eerst een kleine tocht gedaan in Northland (het noordelijkste deel van NZ) om de Magic bus eens uit te proberen, daarna heb ik een ticket gekocht voor het noord-en zuideiland.
Tsja… als je echt lowbudget wilt reizen, zou je ook met andere mensen kunnen mee-liften. Vaak ontmoet je mensen in hostels die zelf een auto hebben gekocht in NZ om rond te reizen en kun je met hen mee.
Bij sommige hostels heb je de mogelijkheid om mee te helpen met schoonmaken, in ruil daarvoor krijg je dan gratis accommodatie, erg relaxt! Vaak hangen er briefjes op, maar je kunt natuurlijk het ook zelf even bij de receptie navragen.

Ik hoop dat je hiermee voldoende info hebt!

Veel succes ermee en heel veel plezier in NZ!

Groetjes, Karen