Iemand ervaring met de magicbus pas NZ?

Haloo,

Ik ga binnenkort naar Nieuwzeeland, nu ben ik bezig met het uitzoeken van de beste/goedkoopste buspas voor NZ. Ik ken de kiwiexperience wel maar deze kwam ik ook tegen op het internet! Heeft iemand deze pas wel is gehad? Is deze geod? Het is beetje trickey dit via internet boeken bij een ander land dan via een organisatie in nederland.
http://www.magicbus.co.nz/main/faqs_dutch/

Nou ben benieuwd! xxx

Van een kennis kreeg ik als tip om met de NakedBus te gaan:

Ik ben nu zelf in NZ, en de Naked bus is alleen gunstig als je alles van te voren plant. Dan kun je namelijk een trip boeken voor 1 dollar! Helaas is dit altijd erg lastig te zeggen, want met reizen is het ongeplande net zo relaxt. De kiwi-experience zou ik nooit kiezen, deze staat namelijk als de ‘fuckbus’ veel jonge, feestende mensen.
Magic is iets beter, net als de Stray. Als je van erg georganiseerde reizen houdt en contact maken lastig vindt, dan is reizen met zo’n buspas erg makkelijk.
Veel leuker is bv. van de Intercity bus een flexipass te kopen, waarmee je uren koopt. Deze kun je dan gebruiken als het nodig is, dus een soort van backup. Je ontmoet namelijk erg veel mensen die je een lift aanbieden bv. en dat is een veel leukere en goedkopere manier van reizen in Nz, vind ik zelf! :slight_smile: :slight_smile:

Ik heb ook met de Magic Bus gereisd en het is een perfecte organisatie ! Alles was tot in de puntjes geregeld.

Ik heb gewoon via hun eigen website Magic Bus zelf in NZ gebeld en alles geregeld dus via de telefoon.